آبزی‌پروری ارگانیک، راهی برای رونق بازار محصولات شیلاتی

چهار‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۰۸ بازدید

آبزی‌پروری ارگانیک، راهی برای رونق بازار محصولات شیلاتی
مسئول شیلات بروجرد گفت: آبزی پروری ارگانیک، راهی برای فائق آمدن بر مشکلات تجارت محصولات شیلاتی است.
غلامحسین اکبری بیان کرد: آبزی‌پروری ارگانیک، دادن ارزش افزوده به فرآورده‎های پرورشی آبزیان است. این فعالیت جذابیت خاصی به غذاهای پرورشی داده است.
وی با بیان اینکه افزایش تقاضا برای چنین فرآورده‎هایی فرصتی را برای سود بردن کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده است، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از تولید آبزیان در بسیاری از کشورهای در حال توسعه در سطحی وسیع و بدون بکارگیری موادی چون کودهای غیرآلی، غذاهای فرموله شده با مواد شیمیایی، هورمون‎ها و غیره است.
مهندس اکبری ادامه داد: با کمی اصلاح ساختار مزارع و روش کِشت، این مزارع توانایی گرفتن گواهی ارگانیک از مؤسسه‎های معتبر گواهی دهنده را خواهند داشت، اگر چه گرفتن این گواهی هزینه‎بر بوده، ولی برای ورود محصول به بازارهای هدف‌ ضروری است.
مسئول شیلات بروجرد با بیان اینکه مزارع گواهی شده، صلاحیت صدور محصول خود و تامین بخشی از تقاضای بازار محصولات آبزی پروری ارگانیک را خواهند داشت، اظهار کرد: همچنین ارزآوری به کشور نتیجه دیگر این اقدام است.
اکبری یادآور شد: محصولات ارگانیک دارای گواهی، ضمن افزایش درآمد پرورش دهندگان، مشکلات مربوط به تجارت محصولات شیلاتی را به دلیل عدم حضور مواد آلاینده در این محصولات مرتفع می‎کند.
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید