سند توسعه علوم دریایی در ستاد نقشه جامع علمی کشور اعلام وصول شد

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

سند توسعه علوم دریایی در ستاد نقشه جامع علمی کشور اعلام وصول شد
قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از اعلام وصول سند توسعه علوم و فنون دریایی خبر داد.
پیرو برگزاری جلسه 44 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، دکتر منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: با توجه به مرزهای ساحلی کشور و نقش دریانوردی در تولید ثروت و ارزش افزوده برای کشور و همچنین بعد امنیتی این بحث، سند توسعه علوم و فنون دریایی دارای جایگاه ویژه‌ای است.
وی افزود: پس از اعلام وصول این سند، کار کارشناسی عمیقی توسط دبیرخانه ستاد راهبری و با مشارکت همه دستگاه‌هایی که در این بخش فعال هستند، انجام خواهد شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اظهار کرد: سند جامع توسعه دریایی کشور شناورها، سازه های فراساحلی، شیلات و صیادی، صنایع دریایی، انرژی های نو، نفت و گاز، مطالعات اقیانوس شناسی و همچنین حوزه های دفاعی و نظامی را شامل می شود.
کبگانیان با بیان اینکه بررسی این نقشه یکسال و نیم پیش در ستاد نقشه جامع علمی کشور آغاز شد از تشکیل دبیرخانه ای به همین منظور خبر داد و افزود: کمیسیونی متشکل از نمایندگان دو وزارتخانه نفت و صنایع همچنین نیروی دریایی ارتش و برخی دیگر از نهادها تشکیل شد و امروز نمایندگان این دستگاهها پیشنهادات اولیه و کلان خود را در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح کردند.
قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: دو حوزه قدرت آفرینی و اقتصاد دانش بنیان کشور باید در این سند مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ علاوه بر این اقتصاد دریایی بخشی از اقتصاد ما اشتغال جوانان را در بر می گیرد. همچنین سیاست های کلی اهمیت غذایی که در اقتصاد مقاومتی دیده شده در این سند لحاظ خواهد شد.
وی در ارتباط با زمان تهیه این سند خاطرنشان کرد: این سند از جنس سند جامع هوافضا است و از نظر وسعت، دستگاهها و بخش های متعدد کشور را درگیر می کند اعضای ستاد راهبری نقشه جامع تاکید داشتند که این سند حداکثر در چند ماه آماده شود اما شاید کمتر از یکسال به جمع بندی نهایی برسیم
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید