درآمدی ۶۰۰ میلیارد تومانی فعالان شیلاتی مازندران

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

درآمدی ۶۰۰ میلیارد تومانی فعالان شیلاتی مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: فعالان شیلاتی استان در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد شیلاتی داشتند
نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، حسن حبیب نژاد اظهار کرد: مازندران با وجود توانمندی های بالقوه و بالفعل مهم شیلاتی، در جایگاه ویژه و ممتازی در سطح کشور از نظر تولید آبزی پروری، صید و صیادی و صنایع شیلاتی قراردارد
وی با بیان اینکه مجموع تولیدات شیلاتی استان در سال گذشته 90 هزار تن بوده است، ارزش اقتصادی این تولیدات را 600 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نگاه ماباید توسعه ای، فعال وپویا باشد و حرکت های توسعه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم در مجموعه فعالیت های شیلاتی مازندران از تکنولوژی روز دنیا برای توسعه فعالیت های آبزی پروری استفاده کنیم، تصریح کرد: درحال حاضر حدود پنج هزار دستگاه هواده در واحدهای آبزی پروری استان فعال هستند و بخشی از افزایش عملکرددر واحد سطح ناشی ازاین واحدهای مکانیزاسیون است.

حبیب نژاد گفت: امسال تلاش داریم با استفاده ازتکنولوژی روز دنیا در واحدهای آبزی پروری علاوه بر رونق آبزی پروری، میزان تولیدرا نیز افزایش دهیم.

وی بیان کرد: سیستم استفاده از اکسیژن خالص را در دستور کارقرار دادیم تا بتوانیم با اجرای آن عملکرد واحد سطح را از50 تا60 به حدود 90 کیلوگرم درهرمترمکعب آب برسانیم که یقینا یک انقلاب بزرگی درافزایش تولیدات شیلاتی استان محقق خواهد شد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید