تولید بچه ماهی درزنجان هزینه های تولید را کاهش داد

دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۲ بازدید

تولید بچه ماهی درزنجان هزینه های تولید را کاهش داد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تولید بچه ماهی قزل آلای مورد نیاز در این استان هزینه های تولید این آبزیان را کاهش داده است.
محمود صیادبورانی افزود: تولید بچه ماهی مورد نیاز در شهرستان های استان زنجان، موجب کاهش هزینه های تولید از قبیل، کاهش هزینه های حمل به علت کوتاه بودن مسافت حمل و نقل، کاهش تلفات و جلوگیری از ورود بچه ماهیان آلوده به بیماری شده است.

وی یادآورشد: تولید بچه ماهی سالم و بهداشتی به عنوان یکی از مهمترین نهاده های مورد نیاز آبزی پروری از هدف های مهم شیلات این استان است.

صیادبورانی اظهارکرد: طی سال های اخیر، به علت وجود شرایط و امکانات مساعد و استعدادهای بالقوه و بالفعل، ازقبیل منابع آبی سطحی،شرایط دمایی مناسب، وجود گونه های اصلاح نژاد شده و سریع الرشد، تنوع مزارع احداثی و بازار مناسب آبزی پروری از رشد چشمگیری برخوردار و تامین نهاده های مورد نیاز، از جمله بچه ماهی سالم و با کیفیت از مهمترین خواسته های پرورش دهندگان شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا شیلات استان زنجان، اقدام به ترویج و توسعه تولید بچه ماهی در استان کرده که این فعالیت علاوه بر ایجاد اشتغال، تامین بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان این استان و استان های همجوار را موجب شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: سال گذشته با ورود بیش از 20 میلیون عدد تخم چشم زده به این استان، حدود 17 میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی با 90 درصد بازماندگی تولید شد.

صیادبورانی افزود: با این مقدار تولید علاوه بر تامین 9میلیون قطعه بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان استان، زنجان مازاد تولید به استان های همجوار صادر شد.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار میلیون بچه ماهی قزل آلا در این استان تولید و به مزارع مورد نیاز منتقل شده است.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تولید این بچه ماهیان تا پایان سال جاری به 18 میلیون قطعه افزایش یابد.

به گزارش ایرنا هم اکنون 15 باب مزرعه تولید بچه ماهی با ظرفیت تولید 21 میلیون قطعه در سال در شهرستان های استان زنجان در راستای رفع نیاز آبزی پروران مشغول به فعالیت هستند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید