وجود 300 واحد مزرعه و 400 استخر پرورش ماهی در اردبیل

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

وجود 300 واحد مزرعه و 400 استخر پرورش ماهی در اردبیل
ایسنا: عادل عبدایمانی در مراسم معارفه اولین مدیر کل شیلات و آبزیان استان اردبیل تصریح کرد: میزان تولید ماهی در استان اردبیل در سال 86 یک هزار و 700 تن بوده که این میزان در سال گذشته به بیش از سه هزار تن افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین بیش از 17 میلیون لارو و 900 هزار تن بچه ماهی و ماهی زینتی در استان اردبیل تولید شده است.
وی با اشاره به فعالیت در عرصه تولید ماهی و آبزیان در استان اردبیل از وجود 300 واحد مزرعه و 400 استخر پرورش ماهی خبر داد و گفت: چندین سدمعیشتی نیز در استان در حال بهره برداری است که با فعالیت این سدها شاهد افزایش بیش از پیش تولید خواهیم بود.
عبدایمانی به وجود ظرفیت‌های مختلف آب و منابع آبی در استان اشاره کرد و افزود: استان اردبیل استانی غیرساحلی بوده، ولی دارای منابع آبی و استعدادهای بالقوه کشاورزی و آبزی پروری است.
وی ادامه داد: 171 مورد قنات، 45 سد ، پنج هزار و 300 چاه و یک هزار و 636 چشمه در استان اردبیل وجود دارد که می‌تواند نوید بخش افزایش تولیدات در بخش شیلات باشد.
وی گفت: مطالعات انجام گرفته در دشت فتحعلی و سدخدآفرین و سبلان بیانگر این است که می‌توانیم با استفاده از قابلیت این فضاها حدود یک هزار تن نیز تولید ماهی در این سدها داشته باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید