آغاز برداشت بیش از چهار هزار ‌تن میگو از مزارع پرورشی هرمزگان

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۱۲ بازدید

آغاز برداشت بیش از چهار هزار ‌تن میگو از مزارع پرورشی هرمزگان
برداشت میگوی پرورشی در بیش از دو هزار هکتار مزارع پرورش میگوی هرمزگان آغاز شد.
معاون آبزی ‌پروری شیلات هرمزگان با اعلام این خبر پیش بینی کرد: امسال چهار هزار و 600 تن میگو از مزارع برداشت شود که 48 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
کریمی افزود: میگوهای برداشت شده از 5 مرکز پرورش میگو در تیاب شمالی و جنوبی میناب‌، کولغان بندرعباس، سایه خوش بندرلنگه‌، بندر مقام پارسیان و جزیره هنگام برداشت می‌شود.
وی اظهار کرد: هرمزگان به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار گرم و تکثیر بیشتر بچه میگو نخستین استانی است که میگوی پرورشی را 2 دوره در سال برداشت می‌کند.
کریمی با بیان این اینکه برداشت میگوی پرورشی در دوره اول از تیر تا پایان دی است‌، تصریح کرد: در دوره اول میگو از اواخر اسفند در مزارع کشت و در تیر برداشت شده و دوره دوم نیز مرداد کشت و آخر آذر برداشت می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که از سال 88 به صورت آزمایشی در 20 هکتار از مزارع پرورش میگو پرورش یافت‌.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: کاهش هزینه های غذایی ، ضریب رشد و بازماندگی بالا‌، مقاوم بودن به بیماری‌ها و داشتن دوره رشد کوتاه تر نسبت به میگوهای دیگر از جمله ویژگی‌های میگوی وانامی است‌.
کریمی افزود: 30 درصد از میگوی برداشت شده به بازار کشور ارسال و 70 درصد نیز به کشورهای امارات‌، اسپانیا‌، ایتالیا‌، یونان‌، تایلند‌، لبنان و مصر صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه میگوهای صادر شده بستگی به اندازه میگو هر کیلو 5 تا 6 دلار ارزآوری دارد، اضافه کرد: امسال از 10 مرکز تکثیر میگو شهرستان‌های جاسک‌، سیریک‌، میناب و قشم 250 میلیون لارو تولید شده است.
کریمی در پایان با بیان اینکه هرمزگان رتبه دوم تولید میگوی پرورشی را پس از استان بوشهر در کشور دارد و اکنون 2 هزار نفر در صنعت پرورش میگوی هرمزگان فعالیت می‌کنند، پیش بینی کرد سال آینده 500 میلیون لارو میگو در استان تولید شود‌
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید