شیلات استان بوشهر منابع مالی ارتقای اسکله صیادی گناوه را تامین کنند

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۹۹ بازدید

شیلات استان بوشهر منابع مالی ارتقای اسکله صیادی گناوه را تامین کنند
استاندار بوشهر گفت: به منظور اضافه کردن اسکله 50 متری برای صیادان گناوه مسوولان شیلات این استان راهکارهای تامین منابع مالی آن را مشخص و تامین کنند.
مصطفی سالاری درنشست بررسی مشکلات صیادان استان بوشهر افزود: برای توقیف شناورهای فاقد هویت و شناورهای تفریحی که باعث صدمه زدن به شغل صیادان می شوند باید راهکارهایی لحاظ شود به گونه ای که امنیت اجتماعی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: با توجه به سابقه 20 ساله سایت پرورش میگوی بویرات در شهرستان دیلم باید زمینه مشارکت 38 شرکت موجود در آن فراهم شود و پرداختی دولت برای احیای این سایت وابسته به پرداختی های شرکت های فعال در این سایت است.

وی درارتباط با مشکل هزینه حمل سوخت که گریبانگیر صیادان شده تصریح کرد: این یک موضوع ملی است و راهکاری برای حل آن وجود ندارد فقط تعاونی صیادی شهرستان ها باید بتوانند با مدیریت این مهم دامنه مشکلات صیادان را کاهش دهند.

سالاری گفت: با توجه به این که در شرایط کنونی امکان تمدید دفترچه تردد صیادان در بندر ریگ وجود ندارد تعاونی صیادان این بندر همه دفترچه های صیادان را تحویل بگیرد و خود متولی کارهای بعدی مربوط به تمدید دفترچه تردد در گناوه شود.

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه گفت: اسکله چوبی 70 متری گناوه که اسکله ای صیادی بوده به دلیل استفاده چند منظوره از آن و گذشت سال های طولانی به طورکامل فرسوده شده است.

عبدالله بویراتی با بیان این که اسکله صیادی شمال استان بوشهر به فراموشی سپرده شده است افزود: احداث یک اسکله 50 متری برای صیادان گناوه می تواند نیاز صیادان این بندر را برطرف کند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که ملوانی جزو مشاغل سخت و زیان آور است، بیمه این قشر از خواسته های صیادان این بندراست.

یویراتی یادآور شد: صید ترال خارج از فصل در سراسر استان نهادینه شده و هیچگونه برخوردی با عاملان آن صورت نمی گیرد و به منظور جلوگیری از تضییع حق صیادان باید با عاملان این شیوه صید برخورد شود.

وی گفت: هزینه حمل سوخت که در گذشته به وسیله شرکت نفت صورت می گرفت اکنون بر عهده صیادان است و هزینه حمل سوختی که از ماهشهر تامین می کنیم افزایش 35 درصدی داشته است.

رییس اداراه شیلات شهرستان دیلم گفت: دراسکله صیادی 50 متری دیلم 51 فروند موتورلنج و 40 فروند قایق وجود دارد و به علت وسعت کم این اسکله ازدحام شناورها در آن از مهمترین مشکلات این اسکله صیادی است.

بهروز قوامی فر افزود: صیادان دیلم برای تمدید دفترچه تردد خود باید به گناوه بروند و در صورتی که تمدید دفترچه های آنها در دیلم صورت بگیرد دیگر نیاز نیست وقت زیادی را صرف تمدید دفترچه کنند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: دراستان بوشهر دو هزار و 100 شناور وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 738 شناور ساماندهی شده و 318 شناور نیز هنوز ساماندهی نشده اند.

قلندر لشکری افزود: از تعداد شناورهای ساماندهی نشده 259 فروند قایق و 48 فروند لنج مربوط به شهرستان دیلم است.

وی با بیان این که تاکنون 205 قایق تفریحی در استان بوشهر ساماندهی شده اند اضافه کرد: مشخص نبودن متولی اصلی طرح ساماندهی شناورها از مشکلات مهم این طرح است.

لشکری، درارتباط با مشکل صیادان بندر ریگ برای تمدید دفترچه تردد اظهارکرد: هم اکنون به دلیل نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در بندر ریگ امکان تمدید دفترچه تردد، وجود ندارد
منبع : خبرگزاري جمهوري اسلامي

دیدگاه خود را بیان کنید