توسعه رشته های تحصیلی مرتبط با دریا در دانشگاههای سیریک لازم است

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

توسعه رشته های تحصیلی مرتبط با دریا در دانشگاههای سیریک لازم است
فرماندار سیریک با بیان اینکه اولویت دانشگاهای سیریک باید آموزش دانشجو به رشته های مورد نیاز منطقه باشد، گفت: دانشگاهها باید دارای صنعت باشند و با ایجاد تغییر در رشته های خود ، رشته های مورد نیاز سیریک نیز داشته باشند
سعید الله مبارکی بیان داشت: متاسفانه سیریک در دانشگاهای معتبر کشور که بتوانند تخصصی عمل کنند و تخصصی بدست آورند جایگاهی پیدانکرده اند و این نمی تواند چرخ توسعه این شهرستان به حرکت در آورد وبه همین منظور برای مرتفع کردن آن برنامه هایی در دستور کار است.
وی از دانشگاهای موجود در سیریک خواست که گسترش رشته های دانشگاهی مورد نیاز منطقه را مد نظر قرار دهند و گفت: بخصوص رشته هایی نظیر شیلات ، صنایع دریایی، کشتیرانی ، عمران ، تجارت ، انرژی و کشاورزی از نیازهای این شهرستان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اکنون فارغ تحصیلان این دانشگاها فقط آمار بیکاری را بالا می برند اظهار کرد: در سیریک نیازمند مراکز دانشگاهی به روز و مجهز که بتواند منابع انسانی کارآمد علمی و تخصصی عظیمی تولید کندداریم.

مبارکی با بیان اینکه توسعه پایدار ودائمی تنها از سوی دانشگاها محقق می شود تصریح کرد: اگر بخواهیم شهرستان سیریک را به یک توسعه واقعی برسانیم ، باید همان اندازه دانشگاهای سیریک توسعه یافته باشند.

وی توسعه و ایجاد رشته های گرایشی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و کار دانش در آموزش و پرورش تاکید داشت و خاطر نشان کرد: با کیفیت بخشی به آموزش ها و توسعه کیفی و اهمیت به هنرستانها بتوانیم مشتاقان و علاقه مندان فنی و حرفه ای را بهبود ببخشیم.

وی عنوان کرد: با دعوت و تشکیل جلسه با رییس دانشگاه آزاد و پیام نور مستقر در سیریک و ابلاغ به آنها خواستیم که پیگیری لازم برای راه اندازی رشته های مورد نیاز منطقه باشند
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید