بیش از ۹.۹ هزار تن انواع آبزیان در فارس تولید شد

پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
بیش از ۹.۹ هزار تن انواع آبزیان در فارس تولید شد

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس از تولید ۹ هزار و ۹۹۰ تن انواع آبزیان در این استان خبر داد

علی فلاحی با بیان اینکه سال گذشته در 29 شهرستان استان فارس بیش از 9 هزار و 990 تن انواع آبزیان تولید شده است، اظهار داشت: این تولیدات شامل 8 هزار و 531 تن ماهی سردابی، یک هزار و 407 تن ماهی گرمابی، بیش از 42 تن ماهی خاویاری بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 275 کیلو خاویار در 3 شهرستان استان فارس پرورش یافته است، افزود: 3.5 تن میگو نیز در این استان پرورش یافته است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در سال گذشته صادرات آبزیان از استان فارس 291 تن بوده که شامل انواع ماهی حلوا، انواع میگو و کنسرو ماهی تن بوده است، گفت: عمده صادرات مربوط به ماهی‌های دریایی بوده که از جنوب وارد استان فارس شده و سپس به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 12 واحد صنایع شیلاتی با اشتغالزایی 237 نفر، 253 مرکز خرده‌فروشی و 7 مرکز عمده‌فروشی آبزیان در استان فارس فعالیت دارند.

فلاحی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کم شدن آب مزارع به دنبال ارتقا بهره‌وری از آب استخرهای ذخیره کشاورزی و پرورش ماهی همزمان با کشاورزی هستیم، همچنین استفاده از سامانه برگشت و تصفیه آب در مزارع پرورش ماهی قزل‌آلا با هدف کاهش 50 درصدی مصرف آب و افزایش 4 برابری تولید در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در تولید گونه‌های جدید آبزی‌پروری نظر میگو، ماهی سی‌باس و غیره می‌توان از آب‌های نامتعارف و تغییر کیفیت یافته (شور – لب‌شور) استفاده کرد

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید