صدور 2 مجوز تاسیس مزرعه پرورش ماهی خاویاری در خیرآباد گچساران

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۳ بازدید

صدور 2 مجوز تاسیس مزرعه پرورش ماهی خاویاری در خیرآباد گچساران
مدیر شیلات جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از صدور دو مجوز تاسیس مزرعه پرورش ماهی خاویاری در منطقه خیرآباد گچساران خبر داد.
سید غلامعباس موسوی‌نژاد در یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های ویژه تولید ماهی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در مناطق گرمسیری استان نیز ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه تولید میگو و آرتیما وجود دارد که هنوز شکوفا نشده‌اند
مدیر شیلات جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمینه پرورش ماهیان گر‌م‌آبی همچون میگو و آرتیما هیچ گونه فعالیتی انجام نشده است، از صدور مجوز تاسیس دو فقره مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در منطقه خیرآباد گچساران با ظرفیت 100 تن خبر داد.

وی تعداد مزارع فعال پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر 200 مورد اعلام کرد و افزود: تا پایان امسال تولید ماهیان سردآبی در این مزارع به 14 هزار تن افزایش خواهد یافت.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه ماهی دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی دارد، افزود: ویژگی مخصوص ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته، نوع چربی موجود در آن است.

مدیر شیلات جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان کمتر از میانگین کشوری است، گفت: کمتر از 20 درصد ماهی تولیدی در استان به وسیله هم‌استانی‌ها مصرف می‌شود و مابقی آن به بازار سایر استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج مصرف ماهی در استان را ضروری دانست و عنوان کرد: در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد باید به بیش از 10 کیلوگرم برسد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید