مرکز پرورش ماهیان گرمابی در عنبرآباد راه اندازی می شود

چهار‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۴ بازدید

مرکز پرورش ماهیان گرمابی در عنبرآباد راه اندازی می شود
مدیر شیلات استان کرمان از برداشت هزار و 300 تن ماهی از استخرهای پرورش آبزیان این استان طی سال جاری خبر داد.
مهدی ابراهیمی ظهر سه شنبه جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی آبزیان در عنبرآباد با ظرفیت تولید 20 میلیلون بچه ماهی آماده بهره برداری است.
وی با اشاره به اقیلم استان کرمان گفت: با وجود کویری بودن این استان بستر مناسب برای آبزی پروری در کرمان فراهم است به گونه ای که امکان پرورش انواع ماهی های سرد آبی، گرم آبی، ماهیان خاویاری، زینتی، آرتمیا و تیلاپیلا در استان وجود دارد.
مدیر شیلات استان کرمان از تولید 970 تن آبزی در کرمان طی سال گذشته خبر داد و افزود: امیدواریم طی سال جاری هزار و 300 تن ماهی را تولید و وارد بازار کنیم.

خرده مالکی مهم ترین مشکل بر سر راه آبزی پروری در کرمان

ابراهیمی با اشاره به وجود 240 استخر و مزرعه پرورش ماهی و 16 بند خاکی و سیمانی در کرمان اذعان داشت: منطقه جنوب کرمان نیز با دارا بودن منابع مستعد آبزی پروری از جمله سد مخزنی جیرفت، 22 هزار حلقه چاه و 15 بند سنگ و سیمانی یکی از مناطق مستعد و عظیم ابزی پری استان به مشار می رود که پتانسیل تولید بیش از 10 هزار تن انواع آبزیان را در سال داراست.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به وجود اقلیم های مختلف در منطقه جنوب کرمان از جمله شهرستان های جیرفت و عنبرآباد امکان پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی در فصول مختلف سال را دارا هستیم.

وی یکی از مشکلات بر سر راه آبزی پروری را خرده مالکی عنوان و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بیشتر کشاورزان و بهره برداران منابع آبی بتوانیم آبزی پروری در استان کرمان را توسعه داده و تولید خوبی داشته باشیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه کشاورزان از استخرهای ذخیره آب کشاورزی برای پرورش آبزیان استفاده کنند، افزود: این اقدام نه تنها هیچ گونه ضرری برای محصولات کشاورزی ندارد بلکه باعث غنی شدن آب استخرهای کشاورزی نیز می شود.

وجود 7000 منبع آبی مستعد پرورش آبزیان در کرمان

مدیر شیلات استان کرمان اذعان داشت: تسهیلاتی که برای آبزی پروری اختصاص داده می شود بیشتر تسهیلات بانکی و کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه مجوز پرورش آبزی با توجه به دبی آب به بهره برداران داده می شود، اذعان داشت: از طرح هایی که آب کافی داشته باشند بازدید صورت گرفته و با توجه به طرح و دبی آب تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

این مسئول از وجود هفت هزار منبع آبی مستعد پرورش آبزیان در این استان خبر داد و اذعان داشت: از کلیه سرمایه گذاران در کشور و استان تقاضا داریم برای ورود در این عرصه به سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شیلات استان کرمان مراجعه کنند.
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید