رهاسازی بیش از 15 میلیون قطعه بچه میگو در هرمزگان

چهار‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۱۳۱ بازدید

رهاسازی بیش از 15 میلیون قطعه بچه میگو در هرمزگان
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به رها سازی بیش از 15 میلیون قطعه بچه میگو از ابتدای آغازطرح رها سازی سال جاری در استان هرمزگان گفت: امید است تا پایان این طرح و در 15 روز آینده شاهد رهاسازی 30 میلیون قطعه بچه میگو باشیم.
سیدپرویز محبی با اشاره به رها سازی بیش از 15 میلیون قطعه بچه میگو از ابتدای آغازطرح رها سازی سال جاری در استان هرمزگان گفت: امید است تا پایان این طرح و در 15 روز آینده شاهد رهاسازی 30 میلیون قطعه بچه میگو باشیم.
محبی افزود: گونه تکثیر و رهاسازی شده از گونه های بومی آبهای خلیج فارس در منطقه هرمزگان است که گونه میگوی موزی نام دارد.
ادامه روند بازسازی ذخایر نیازمند نگاه ملی است

وی بازسازی ذخایر به ویژه در آب های هرمزگان را به عنوان یک اصل حاکمیتی و استراتژی ضروری دانست و افزود: بی شک این مهم نیازمند نگاه دلسوزانه ملی است.

محبی ابرازداشت: ذخایر آبزیان در خلیج فارس و به ویژه آب های هرمزگان نياز به ساماندهی و برنامه ريزي هاي مدون دارد که این مهم همکاری تمامی دستگاه ها و سازمان ها را طلب می کند.

وی گفت: برای برنامه ریزی اصولی در بازسازی ذخایر جنوب کشور علاوه بر همکاری و مشارکت کشورهای منطقه ، سازمان هایی مانند شیلات ، مؤسسه تحقیقات شیلات و دانشگاه ها باید با اهمیت بیشتری به این موضوع بپردازند و همچنین از سوی دیگر نقش مردم و جامعه بهره بردار در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار تأثیر گذار است.

ورود بخش خصوصی و صیادان به بازسازی ذخایر

وی با بیان اینکه بازسازی ذخایر می تواند به پایداری ، اشتغال صیادان و ترمیم ذخایر کمک شایانی نماید تصریح کرد: پذیرش دعوت به مشارکت بخش خصوصی و صیادان برای حمایات و همکاری در این مهم بیانگر اهمیت بازسازی ذخایر برای مردم و جامعه است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: به منظور بازسازي ذخاير گونه هاي در حال انقراض بايد به اصول مهمی ازجمله تنظيم فعاليتهاي صيد، بازسازي مكانهاي تخريب شده پرورش لارو و تخم ريزي، افزايش ذخاير از طريق تكثير و رهاسازي و عدم حضور صیادان غیرمجاز و بهره برداری غیرمسئولانه توجه كرد.

بازسازی ذخایر آرامش و امنیت شغلی مردم را به دنبال دارد

در ادامه فرماندار شهرستان میناب پتانسیل های شیلاتی را در مسئله اشتغال استان امری تاثیر گذار خواند و افزود: بازسازی ذخایر علاوه بر ایجاد توازن ذخایر از طریق پایداری حرفه صیادی،آرامش و امنیت شغلی مردم را نیز به دنبال داد.

علیرضا پاکدامن با اشاره به اینکه صیادی و صید از دیرباز در میناب رونق داشته است و بخش اعظمی از امور مردم بر اساس این فعالیت مهم استوار بوده گفت: چرخ زندگی مردم این منطقه همواره از راه دریا می‌چرخیده است.

وی تصریح کرد: امروز باز سازی ذخایر امری ضروی و حیاتی است که باید به صورت روندی دنبال دار و منظم نه مقطعی به آن نگاه کرد.

گفتنی است این طرح با صید مولد وحشی از دریا و انتقال به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان بندر کلاهی شهرستان میناب و تولید میگوهایی با وزن یک تا سه گرم (وزن مناسب برای رهاسازی در دریا) آغاز شد که هم‌اکنون شیلات هرمزگان در حال رهاسازی میگوهای تکثیر شده به دریاست
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید