کمیته توسعه فن آوری و نوآوری سازمان شیلات ایران تشکیل شد

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

کمیته توسعه فن آوری و نوآوری سازمان شیلات ایران تشکیل شد
کمیته توسعه فن آوری و نوآوری های شیلاتی به منظور بررسی فن آوری ها و نوآوری های نوین و با هدف ایجاد تحول و رونق در تولیدات شیلاتی به دستور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران تشکیل شد
در این کمیته نیازسنجی تنگناها، زمینه سازی فن آوری ها و نوآوری های نوین در داخل و خارج از کشور، بررسی و ارزیابی فن آوری ها و نوآوری های فعالیت های شیلاتی، اطلاع رسانی از فن آوری ها و نوآوری های فعالیت های شیلاتی از طریق برگزاری نمایشگاه ها و فضای وب، سیاستگذاری و هدایت فن آوری ها و نوآوری های فعالیت های شیلاتی در دستور کار قرار دارد.
دستآوردهای گسترده ای در فعالیت های زیربخش شیلات وجود دارد و روزانه حاصل تلاش، تجربه و دانش فنی فعالین زیربخش به این دستاوردها غنای بیشتری داده می شود.

گردآوری این دستاوردها و جاری سازی آن در بستر فعالیت ها می تواند نقش سازنده ای در کاهش هزینه ها و افزایش راندمان تولید و درآمد نقش ایفا کند.

بهره گیری از فضاهای فیزیکی و مجازی برای گسترش و رونمایی از این دستاوردها بسیار ارزشمند بوده و زمینه هم افزایی در فعالین زیربخش را فراهم می آورد.

لازم به یادآوری است که در نهاد ریاست جمهوری معاونتی تحت عنوان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان شکل گرفته و از زیرمجموعه آن معاونت توسعه فناوری است که رسالت گسترش این مهم را عهده دار است.

از رسالت اصلی سازمان های دولتی علاوه بر نقش نظارتی، نقش آموزشی، ترویجی و اطلاع رسانی است که امید است از این منظر گام های بهتری برای پشتیبانی از تولید و درآمد سرمایه گذاران برداشته شود.

هرچند این کمیته درون سازمانی و دولتی است ولی هدف آن پشتیبانی از تولید و افزایش راندمان تولید و درآمد بخش غیر دولتی است بنابراین انتظار می رود با شکل گیری این کمیته در سازمان شیلات ایران، دست اندرکاران بخش خصوصی فعال در زیربخش های شیلاتی با همراهی خود در ایجاد فضای هم افزایی و رونق تولید، پیشنهادات خود را برای بهبود این فعالیت ارزشمند به دبیر کمیته روابط عمومی شیلات ایران اعلام کنند.

بدیهی است؛ استقبال از این گرایش زمینه ساز گسترش بهره گیری از فن آوری ها و نوآوری ها در زیربخش شیلات خواهد بود

دیدگاه خود را بیان کنید