سفر دبير کميسيون تن ماهيان اقيانوس هند به چابهار

سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۶ بازدید

سفر دبير کميسيون تن ماهيان اقيانوس هند به چابهار
به منظور آگاهی از قابلیتهای بنادر کنارک و چابهار در زمینه تولید تن ماهیان دبیر کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند به این بنادر سفر کرد.
پایت (payet) از واحدهای تولیدی و کارخانجات کنسروسازی تن ماهی شهرک صنعتی و بزرگترین اسکله صیادی کشور در بندر کنارک ،اسکله صیادی رمین و شناورهای برودتی که برای صید تن ماهیان عازم اقیانوس هند می شوند ، بازدید کرد.
وی همچنین از آخرین اقدامات و دوره های آموزشی شیلات ایران به صیادان و نحوه صید و استفاده از ذخایر صید در اقیانوس هند مطلع شد.
دبیر کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند ، ایران را جز 4 کشور مهم در زمینه صید تن ماهیان در اقیانوس هند دانست و گفت: هم اکنون آموزشهای خوبی در این زمینه در ایران در حال اجراست و ایران تاکنون توانسته است توانمندیهای خوبی در این زمینه بدست آورد.
وی همکاری ایران را با IOTC( کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند) بسیار خوب عنوان کرد و از افزایش همکاری این سازمان با شیلات ایران خبر داد.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه 75 درصد صید تن ماهیان کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است، گفت: سالیانه بیش از 182 هزار تن انواع آبزیان در بنادر چابهار و کنارک صید می شود.
گلشنی افزود: 24 هزار و 500 صیاد با 2390 شناور صیادی در بخش شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید