تشریح فعالیت‌ شناورهای صیادی و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری شیلاتی

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۸ بازدید

فعالیت‌ شناورهای صیادی و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری شیلاتی
مدیرکل شیلات هرمزگان، فعالیت‌ شناورهای صیادی و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری شیلاتی را تشریح کرد
سید پرویز محبی عصر امروز در میزگرد تخصصی فعالیت‌های دریایی و راهکارهای بهبود آن که مرتبط با شانزدهمین همایش صنایع دریایی با معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان، محمد آشوری نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، معاونان شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: شیلات نقش و جایگاه مهمی در صنایع دریایی به خود اختصاص داده است.
وی پس از تشریح فعالیت‌های شناورهای صیادی و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری شیلاتی در استان هرمزگان به بیان مسائل و مشکلات پیش روی صیادان و همچنین راهکارهای لازم جهت مرتفع ساختن این موانع پرداخت.
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه بدون تردید ارتقای بیش از پیش صنایع دریایی نقش مهمی در بهبود و ارتقای صنعت صید و صیادی استان هرمزگان دارد، ارتقای همه‌جانبه صنایع دریایی را لازمه پیشرفت در صیادی به ویژه صیادی در آب‌های دور و بین‌المللی خواند.

گفتنی است؛ شانزدهمین همایش صنایع دریایی ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بندرعباس برگزار شد که سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات هرمزگان نیز از همراهی کنندگان این همایش مانند سال‌های گذشته بودند.

شیلات و فعالیت‌های آبزی‌پروری در هرمزگان از اهمیت و پویایی بالایی در اقتصاد این استان برخوردار است و اقتصاد بخش عمده‌ای از خانوارهای این استان به ویژه در شهرهای کوچک برپایه فعالیت‌های صیادی می‌چرخد.

سازه‌هایی همانند سایت‌های پرورش میگو در هرمزگان از جمله صنایع حساس شیلاتی به شمار می‌روند.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید