طرح جامع آبزیان در خلخال اجرا می شود

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

طرح جامع آبزیان در خلخال اجرا می شود
فرماندار خلخال از اجرای طرح جامع آبزی پروری با هدف افزایش میزان تولید انواع ماهی در این شهرستان خبر داد.
مهدی احمدی در بازدید از استخرهای پرورش ماهی خلخال افزود: با اجرای این طرح علاوه بر حمایت از مجریان پروژه های آبزی پروری و پرورش دهندگان ماهی میزان تولید ماهی نیز در مراکز پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به قابلیت های مختلف آبزی پروری در این شهرستان از جمله تولید سالانه 350میلیون متر مکعب آب در این منطقه همراه با هوا و شرایط جوی و جغرافیایی مساعد برای پرورش انواع آبزیان گفت: با ایجاد و راه اندازی اداره شیلات در خلخال زمینه لازم برای بهره مندی کافی از این ظرفیت های بالقوه طبیعی فراهم شده است.
احمدی اظهارامیدواری کرد در اجرای طرح جامع آبزی پروری مسوولان بانک ها با پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح های آبزی پروری فرمانداری و شیلات را در افزایش تولید ماهی و ایجاد اشتغال بیکاران یاری کنند.

به گزارش ایرنا ، اختیار حصاری رییس اداره شیلات خلخال نیز در این بازدید از تولید سالانه 300 تن ماهی در 14 استخر پرورش ماهی گرمابی و سردآبی این شهرستان خبرداد.

وی گفت: علاوه بر 14 استخر یاد شده 11 استخر دو منظوره کشاورزی نیز در تولید و پرورش ماهی گرمابی در این شهرستان بکار گرفته می شوند.

حصاری به افزایش دو برابری میزان تولید ماهی در سال آینده در خلخال اشاره کرد و افزود: با راه اندازی دو پروژه بزرگ در حال احداث پرورش ماهی گرمابی این شهرستان با تولید 250 تن در هر دوره میزان تولید ماهی در سال آینده به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: شهرستان خلخال در تولید و پرورش ماهی مقام دوم استان را پس از شهرستان مشگین شهر به خود اختصاص داده و علاوه بر تولید انواع ماهی گرمابی و سردآبی سالانه یک میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان تولید می شود.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید