راه اندازی پورتال اطلاع رسانی کشند قرمز تا پایان تابستان

سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


کرباسی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص راه اندازی پورتال كشند قرمز گفت: در حال حاضر اقدامات اولیه برای طراحی این پورتال انجام شده که تا پایان تابستان راه اندازی می شود.
وی درخصوص وجود کشند قرمز در آب های جنوب کشور اظهار داشت: كشند قرمز یکی از پدیده های مهم در آب های کشور به ویژه آب های جنوبی است که رشد و گسترش آن صنعت شیلات و سلامت انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست با تأکید بر اینکه برای مقابله با پدیده کشند قرمز كمیته مقابله با این پدیده فعال است، تصریح کرد: این کمیته به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می کند و سه زیر كمیته نیز تحت عنوان اطلاع رسانی با مدیریت سازمان محیط زیست، كمیته تحقیقات به ریاست مجموعه تحقیقات شیلات و كمیته علمی به ریاست سازمان شیلات در این زمینه فعال هستند.

به گفته کرباسی، نهادهایی که در این کمیته ها فعال هستند می بایست به طور مداوم در مورد كشند قرمز جلساتی را تشکیل دهند و در واقع برای مقابله با این پدیده آمادگی داشته باشند.

وی درخصوص راه اندازی پورتال کشند قرمز افزود: این پورتال از وظایف كمیته اطلاع رسانی تحت پوشش سازمان محیط زیست است که در حال حاضر مراحل اولیه تهیه آن انجام شده و تا پایان نیمه اول امسال راه اندازی می شود.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست یادآور شد: راه اندازی این پورتال می تواند به عنوان منبعی برای اطلاع رسانی در زمینه کشند قرمز باشد

دیدگاه خود را بیان کنید