آغاز فصل صید ماهیان کف‌زی در آب‌های شرقی هرمزگان

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

آغاز فصل صید ماهیان کف‌زی در آب‌های شرقی هرمزگان
رئیس اداره شیلات سیریک از آغاز صید ماهیان کف‌زی در آب‌های این شهرستان و آب‌های شرقی هرمزگان خبر داد
عبدالله رئیسی در نشستی مرتبط با صید و صیادی و ذخایر آبزی در منطقه شرقی هرمزگان گفت: منطقه سیریک از دیرباز نقشی عمده در فعالیت‌های صیادی و دریانوردی داشته است به نحوی که بخش قابل توجهی از مایحتاج این بخش در استان و حتی کشور توسط صیادان این منطقه از دریا تامین و صادر می‌شود.
وی افزود: صیادان شهرستان سیریک در قالب 320 فروند قایق، 80 فروند لنج آب‌های داخلی و 25 فروند لنج سردخانه‌دار آب‌های دور با حدود سه هزار و 385 نفر ناخدا و ملوان کار صید را از ماه جاری آغاز کرده‌اند و تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت.
رئیس شیلات سیریک ادامه داد: ماهیان کف‌زی شامل گونه‌ها و اقلامی همانند شیر، قباد، سنگسر، سرخو، سارم، کیش ماهیان و انواع تن ماهیان است.

وی اظهار کرد: صیادان شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از هفت هزار تن انواع ماهیان تجاری و صنعتی صید کرده‌اند که علاوه بر مصرف شهرستان به شهرستاهای همجوار در استان و شهرهایی همانند شیراز، کرمان، تهران و اصفهان صادر شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ذخایر آبزیان و صید بی‌رویه توسط صیادان غیرمجاز و خشک‌سالی‌های دو دهه اخیر، افزایش صید چندانی نسبت به سال گذشته نخواهیم داشت و احتمالا با کاهش 10 درصدی در این فصل مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین مناطق صید و صیادی شهرستان سیریک در مجاور سواحل بندر کوهستک، گهردو، کرپان، شهر سیریک، خور آذینی و منطقه بریزگ قرار دارد که شناورهای مربوطه برای دسترسی آسان‌تر معمولا در بندرگاه‌ها و اسکله‌های همین مناطق نیز مستقر‌ هستند و پس از دریانوردی محصول خود را در این بخش‌های مذکور ارائه می‌کنند.

گفتنی است،‌ شهرستان سیریک یکی از مناطق مهم در بعد طبیعی و جغرافیایی است؛ این شهرستان در ساحل شمالی تنگه هرمز واقع شده و به آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان دسترسی دارد.

علاوه بر موقعیت ویژه به دلیل غنای آب‌های پیرامونی این منطقه از اقبال قابل توجهی برای فعالیت‌های صیادی برخوردار است.

سیریک فاصله کمی با کشورهایی همانند عمان دارد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید