برداشت بی رویه از دریا حیات آبزیان را به خطر انداخته است

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۶ بازدید

برداشت بی رویه از دریا حیات آبزیان را به خطر انداخته است
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات ایران گفت: برداشت بی رویه از دریا، حیات آبزیان را به خطر انداخته است.
سرهنگ اکبر شاولی پور ظهر دوشنبه، در نشست شورای معاونین صید استان های شمالی کشور در گرگان، گفت: برداشت بی رویه از دریا کاهش شدید آبزیان را به دنبال داشته است و نفس تالاب ها که در گذشته محیط مناسبی برای تخم ریزی ماهیان بوده به شماره افتاده است.
وی افزود: علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و نقش یگان حفاظت منابع آبزی به عنوان نگهبان و مدافع ثروت عمومی کشور بیش از پیش احساس می شود.
شاولی پور با بیان اینکه اولویت شیلات باید بحث حفاظت از منابع آبزی باشد، تصریح کرد: شیلات هرچه در زمینه حفظ و حفاظت از منابع هزینه کند در واقع به نوعی سرمایه گذاری کرده و نتیجه آن در سبد صیادان شیلات ما دیده خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع سازمان شیلات ایران افزود: بودجه یگان باید به عنوان یک بودجه امنیتی دیده شود و افزایش یابد تا بتوانیم نیروهای خود را به تکنولوژی روز مجهز کنیم.

به گفته وی، خرید ناوچه و شناورهای سنگین، تجهیز یگان به شناورهای با قدرت موتور بالا، توسعه سامانه مخابراتی و اجرای پروژه ارسال دیتا به صورت وایرلس و تجهیز سیستم ردیاب و جایاب شناورهای یگان از مهمترین برنامه های یگان حفاظت شیلات ایران است.

در ادامه، سرهنگ غفار سعیدی نسب، فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان گفت: تعداد صیادان غیرمجاز روز به روز افزایش می یابد و جهت افزایش توان نیروهای عملیاتی نیاز به جذب نیروهای جوان و کارآمد است که مسئولین امر باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

به گفته وی، ارتقای مهارت ها و توانمندی نیروی انسانی و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه صید غیرمجاز در سواحل می تواند از افزایش صید غیرمجاز بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تعاونی های صیادی، استقرار ناظرین پره های صیادی در محل صید و تمدید و افزایش زمان صید از دیگر مواردی است که می تواند در زمینه کاهش صید غیرمجاز موثر باشد.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید