یگان حفاظت منابع آبزی مدافع ثروت عمومی کشور

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۴ بازدید

یگان حفاظت منابع آبزی مدافع ثروت عمومی کشور
فرمانده یگان حفاظت سازمان شیلات ایران در سومین نشست شورای معاونین صید استانهای شمالی کشور گفت: برداشت بی رویه از دریا کاهش شدید آبزیان را به دنبال داشته است و تنفس تالاب‌ها که در گذشته محیط مناسبی برای تخم ریزی ماهیان بوده به شماره افتاده است.
سرهنگ اکبر شاولی پورافزود: علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و نقش یگان حفاظت منابع آبزی به عنوان نگهبان و مدافع ثروت عمومی کشور بیش از پیش احساس می شود.
او با بیان اینکه اولویت شیلات باید بحث حفاظت از منابع آبزی باشد، تصریح کرد: شیلات هرچه در زمینه حفظ و حفاظت از منابع هزینه کند در واقع به نوعی سرمایه گذاری کرده و نتیجه آن در سبد صیادان شیلات ما دیده خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع سازمان شیلات ایران افزود: بودجه یگان باید به عنوان یک بودجه امنیتی دیده شود و افزایش یابد تا بتوانیم نیروهای خود را به تکنولوژی روز مجهز کنیم.

به گفته وی، خرید ناوچه و شناورهای سنگین، تجهیز یگان به شناورهای با قدرت موتور بالا، توسعه سامانه مخابراتی و اجرای پروژه ارسال دیتا به صورت وایرلس و تجهیز سیستم ردیاب و جایاب شناورهای یگان از مهمترین برنامه‌های یگان حفاظت شیلات ایران است.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان سرهنگ " غفار سعیدی نسب" گفت: تعداد صیادان غیرمجاز روز به روز افزایش می یابد و جهت افزایش توان نیروهای عملیاتی نیاز به جذب نیروهای جوان و کارآمد است که مسوولان امر باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید