یک مزرعه پرورش ماهی در همدان راه اندازی شد

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

یک مزرعه پرورش ماهی در همدان راه اندازی شد
کارشناس تولید و پرورش ماهی شیلات استان همدان گفت: یک مزرعه پرورش ماهی مکانیزه در این استان راه اندازی شد
احمد روحانیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ظرفیت تولید این مزرعه را یکصد تن در سال عنوان کرد و افزود: این مزرعه پرورش ماهی با هزینه پنج میلیارد ریال و اشتغالزایی برای سه نفر در همدان احداث شده است.

وی همچنین با بیان اینکه سالانه پنج هزار تن ماهی در 815 مزرعه پرورش ماهی گرم آبی و سرد آبی این استان تولید می شود اضافه کرد: با راه اندازی این مزرعه یکصد تن به تولید ماهی استان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه فقط دو مزرعه بزرگ پرورش ماهی استان به طور کامل مکانیزه است اضافه کرد: در این مزارع آب پالایش شده و با اکسیژن خالص هوادهی شده و آب احیا می شود و دوباره به وارد چرخه می شود.

روحانی اظهار داشت: مابقی مزارع پرورش ماهی استان نیز نیمه مکانیزه است و با هوادهی میزان آمونیاک آب کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: مزارع مکانیزه پرورش ماهی دارای تجهیزات لازم برای بالا بردن میزان اکسیژن آب برای افزایش میزان رشد ماهی هستند.

کارشناس تولید و پرورش ماهی شیلات استان همدان اظهار داشت: افزایش میزان اکسیژن اشباع داخل استخر موجب حذف گازهای مضر از آب شده و در نتیجه گوشت ماهی با کیفیت و طعم بهتری تولید می شود.

روحانی با بیان اینکه با افزایش اکسیژن آب ، ظرفیت نگهداری استخرها نیز بالا می رود افزود: بنابراین مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی موجب افزایش کمی و کیفی طعم و ظاهر گوشت ماهی می شود
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید