تاکید مدیرکل شیلات هرمزگان بر تکمیل بنادر صیادی پشت‌شهر و درگهان‌

پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۱ بازدید

تاکید مدیرکل شیلات هرمزگان بر تکمیل بنادر صیادی پشت‌شهر و درگهان‌
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: اتمام ساخت بنادر صیادی پشت‌شهر و درگهان نیاز اساسی صیادان در آب‌های هرمزگان است
سیدپرویز محبی در حاشیه بازدید از بنادر صیادی پشت‌شهر و درگهان که با حضور مشاور وزیر کشاورزی، مدیرکل طرح و برنامه سازمان شیلات ایران و سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان صورت گرفت، با اشاره به نقش و جایگاه بنادر صیادی در ارائه خدمات به صیادان همچنین ارتقای بهداشت و رفاه صیادی بر نیاز به تکمیل و اتمام ساخت این دو بندر صیادی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بندر صیادی درگهان، با وجود نیمه کاره بودن بیش از 120 فروند شناور لنج صیادی را پوشش می‌دهد، گفت: با تکمیل شدن این بندر صیادی نزدیک به 700 نفر از جامعه صیادی این شهرستان از خدمات این بندر بهره‌مند خواهند شد
مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: تکمیل بنادر صیادی پشت‌شهر بندرعباس نیز با وجود بیش از 3 هزار و 300 صیاد در این شهرستان بدون شک نقش مهمی را برای صیادان این شهرستان و همچنین تسهیل صیادی ایفا خواهد کرد.

محبی خاطرنشان کرد: طی این بازدید مقرر شد تا هرچه سریع‌تر و در آینده‌ای نزدیک با حمایت مسئولان استانی و کشوری شاهد اتمام ساخت این بنادر باشیم.

گفتنی است، هرمزگان از استان‌های مهم در تامین آبزیان خوراکی در کشور است، در این استان هر ساله علاوه بر برداشت از منابع طبیعی آبزی در مزارع پرورشی نیز حجم قابل توجهی میگو و ماهی برداشت می‌‌شود.

هرمزگان از 14 جزیره بزرگ و کوچک برخوردار است و دارای صدها کیلومتر طول ساحل است که این سبب شده است مردم این استان نقش عمده‌ای را در فعالیت‌های شیلاتی و آبزی داشته باشند.

به دلیل سکونت بخش قابل توجهی از جمعیت این استان در جوار ساحل، نیاز به اسکله‌ها و حوضچه‌هایی که بتواند همواره شناورهای صیادی مردم منطقه را از لطمات طوفان‌های دریایی حفظ کند محسوس بوده است، از همین رو اسکله‌های صیادی بخش اعظمی از مشکلات را در این‌گونه مناطق رفع کرده است.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید