سیستان و بلوچستان حائز رتبه دوم کشوری در پرورش و صید آبزیان

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

سیستان و بلوچستان حائز رتبه دوم کشوری در پرورش و صید آبزیان
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با 20 درصد کل تولید آبزیان، 30 درصد سهم صید کشور و 35 درصد صید آب های جنوب کشور زمینه اشتغال 60 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.
محمدعلی گلشنی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان هشت بندر و سه مرکز تخلیه وجود دارد، افزود: 2 هزار و 400 شناور صیادی، 100 لنج و 1400 قایق مشغول فعالیت صیادی در بنادر جنوب استان هستند.
وی همچنین در باره صنایع تبدیلی شیلات موجود در سیستان و بلوچستان گفت: 107 واحد صنایع شیلاتی و فرآورده های آن زمینه اشتغال 6 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد کرده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان با برخورداری از 300 کیلومتر مرز آبی با آب های آزاد دارای ظرفیت بالایی در صنایع شیلاتی و آبزی پروری است که رونق هر چه بیشتر آن در راستای توسعه و رفاه اجتماعی منطقه موثر است.
گلشنی گفت: تغییر روش صید از روش سنتی به روش های مدرن مانند پرساین (صید محاصره ای)، صید فانوس ماهیان و احیای پروژه گواتر برای پرورش میگو از مهم ترین برنامه های این اداره کل در گسترش و توسعه شیلات سیستان و بلوچستان است.
سیستان و بلوچستان دارای دو اداره کل شیلات شمال و جنوب به مرکزیت شهرهای زابل و چابهار برای فعالیت در حوزه آبریز هامون و هیرمند و دریای عمان است.
گفتنی است، بندر کنارک در نزدیکی چابهار جایگاه ویژه ای در تولیدات صیادی و شیلات کشور دارد

دیدگاه خود را بیان کنید