پیش‌بینی تولید بیش از 33 هزار تن ماهیان گرم آبی در مازندران

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۵ بازدید

پیش‌بینی تولید بیش از 33 هزار تن ماهیان گرم آبی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری 33 هزار و 500 تن ماهیان گرم آبی تولید شود که 2 هزار تن نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت

(ایسنا)، منطقه مازندران، حسن حبیب‌نژاد روز یکشنبه 12 آذر ماه 91 در نشست با کارشناسان آبزی پروری که در اداره کل شیلات مازندران برگزار شد، اظهار کرد: 750 قطعه آب‌بندان با وسعت حدود 17 هزار هکتار با حجم ذخیره آبی معادل 350 میلیون متر مکعب در مازندران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 575 قطعه آب‌بندان مازندران به مساحت 12 هزار و 843 هکتار در سال جاری ماهی‌دار شد، گفت: این امر با هدف تولید گوشت سفید، ترویج فرهنگ پرورش ماهی، تضمین آب کشاورزی، تقویت اقتصاد روستا، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی، تغدیه سفره‌های آب زیر‌زمینی و جلو‌گیری از پیشروی آب شور، بازسازی و ماهی دار شده که اکثریت آنها در مناطق روستایی استان قرار دارد.

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر اهمیت و جایگاه آب بندان‌ها در فعالیت‌های شیلاتی استان اظهار کرد: تعداد 2 هزار و 200 نفربه صورت مستقیم در بخش آب بندانهای استان به پرورش ماهی مشغول هستند.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته 31 هزار و 500تن ماهیان گرم آبی در آب بندان‌های مازندران تولید و به بازار عرضه شد، افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری 33 هزار و 500 تن ماهیان گرم آبی تولید شود که 2 هزار تن نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت.

وی ارزش اقتصادی ماهیان تولیدی در آب بندان‌های استان درسال جاری را معادل 161 میلیارد تومان برشمرد.

مدیرکل شیلات مازندران جایگاه شیلات استان در تولید آبزیان کشور در بخش ماهیان گرم آبی را ممتاز دانست و گفت: شیلات مازندران برای چند سال متوالی رتبه اول تولید ماهی گرم آبی کشور را به خود اختصاص داده است، به گونه‌ای که بیش از یک چهارم تولید ماهیان گرم آبی کشور در استان صورت می‌گیرد.

حبیب‌نژاد یادآور شد: تولید ماهیان گرم آبی سال گذشته کشور 169 هزار و 126 تن بوده که 41 هزار و 690 تن آن در مازندران تولید و به بازار عرضه شد.

وی افزایش کیفیت‌، عرضه بهداشتی آبزیان و توسعه صادرات آن به خارج از کشور را از جمله برنامه‌های مهم شیلات مازندران اعلام کرد

دیدگاه خود را بیان کنید