۱۲ گونه پرنده کمیاب در تالاب‌های بروجن زادآوری می‌کنند

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

۱۲ گونه پرنده کمیاب در تالاب‌های بروجن زادآوری می‌کنند
رئیس حفاظت محیط زیست بروجن از زادآوری ۱۲ گونه پرنده کمیاب در تالاب‌های این شهرستان خبر داد.
مرتضی منصوری در بروجن، از زادآوری12 گونه پرنده در تالاب‌های این شهرستان خبر داد و اظهارداشت: امسال اقدامات بسیار خوبی برای ماندگاری بیشتر پرندگان در تالاب‌های این شهرستان صورت گرفته که نتیجه آن زاد‌آوری 12 گونه پرنده در تالاب‌های استان است.
وی با بیان اینکه کفچه نوک در تالاب بین المللی گندمان برای نخستین بار تخم‌گذاری کرده است، افزود: امسال 4 قطعه گونه خاص و کمیاب کفچه نوک از مناطق سیبری و استان‌های شمالی کشور به تالاب گندمان مهاجرت کردند که تا پایان تابستان در این تالاب حضور دارند.
رئیس حفاظت محیط زیست بروجن بیان کرد: کفچه نوکاز پرندگان بزرگ آبزی و پا دراز از راسته‌ لک لک سانان و خانواده اکراسانبا پر و بالی سفید رنگ و پاهائی بلند به رنگ سیاه و منقاری بزرگ، صاف وکفگیر مانند به رنگ سیاه براق است که خط‌های عرضی چروک مانندی بر روی قسمت باریک آن نقش بسته و در آب‌های کم عمق به جستجوی غذا می‌پردازد.

منصوری با بیان اینکه آب و هوای شهرستان بروجن در تابستان مناسب است از همه مسافران و گردشگرانی که به تالاب‌های این شهرستان سفر می‌کنند خواست تا با رعایت نکات بهداشتی از ریختن زباله درون تالاب‌ها و به خطر انداختن جان آبزیان و پرندگان در این تالاب‌ها جدا خودداری کنند
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید