یزد می‌تواند قطب پرورش ماهیان زینتی کشور باشد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۰ بازدید

یزد می‌تواند قطب پرورش ماهیان زینتی کشور باشد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد گفت: استان یزد با توجه به داشتن شرایط آب و هوایی گرم می‌تواند در کشور قطب پرورش ماهیان زینتی یا ماهیان اکواریومی باشد

ایسنا) – منطقه یزد، «محمد علی مبینی» در این‌باره تصریح کرد: پرورش انواع ماهیان زینتی اعم از نوع زنده‌زا و نوع تخم‌ریز بسیار آسان، ساده و کم هزینه است به‌گونه‌ای که نه تنها مردان بلکه زنان نیز می‌توانند در خانه از پرورش ماهیان لذت ببرند.

به گفته‌ی وی، پرورش ماهیان اکواریومی می‌تواند زمینه کسب در آمد و اشتغال خانگی را فراهم کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد افزود: هم‌اکنون در استان یزد 52 واحد مرکز فروش ماهیان اکواریومی و 10 مزرعه خرد در زمینه‌ی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی فعالیت می‌کنند.

مبینی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات کسب شده، سالیانه حدود سه میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی زینتی از گونه‌های مختلف در استان تولید می‌شود که نه تنها در استان یزد بلکه در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان این که مدیریت شیلات استان برای توسعه و ترویج این صنعت مساعدت لازم را تا حد امکان انجام می‌دهد، یادآور شد: پرورش ماهیان زینتی در خانه نه تنها زمینه کسب درآمد و اشتغال را فراهم می‌کند بلکه برای سلامت خانوار بسیار مفید است به نحوی که تماشای انواع ماهی زینتی سبب پیشگیری از بیماری‌های روحی - روانی می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید