آغاز صید ماهیان گرمابی در اردبیل

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

آغاز صید ماهیان گرمابی در اردبیل

مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل از آغاز صید ماهیان گرمابی در استان اردبیل خبر داد

خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در اردبیل اظهار داشت: صید ماهیان گرمابی در سطح استان و در منطقه مغان و حاشیه قزل‌اوزن شروع شده و تا اواسط دی ماه ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد:‌ ‌این ماهیان از نوع آمون، کپور و پیتوفاک هستند که در آب دمای بالای 18 تا 32 درجه سانتیگراد رشد یافته و بعد از نمو مناسب برای عرضه به بازار آماده می‌شوند.

واعظی خاطرنشان کرد: صید ماهیان گرمابی استان اردبیل با توجه به زمان ماهی‌ریزی که در دو ماه اول فصل بهار انجام می‌شود و بچه ماهی‌ها در استخرها و منابع آبی طبیعی رهاسازی می‌شوند، در اواسط و اواخر پاییز و حتی دی ماه برداشت انجام شده و ماهیان قسمت به قسمت وارد بازار می‌شوند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: انتظار داریم امسال 3 هزار و 500 تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استان تولید شود که بخش عظیمی از آنها تاکنون محقق شده است.

وی بیان کرد: از این رقم یک‌هزار و 500 تن ماهیان سردابی و 2 هزار تن ماهیان گرمابی هستند که بعد از پرورش و رشد مناسب برای عرضه روانه بازار مصرف می‌شوند.

واعظی با اعلام اینکه مناطق یاد شده در دشت مغان و حاشیه قزل‌اوزن از مهم‌ترین مراکز پرورش ماهیان گرمابی هستند، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، امیدواریم تولیدات ما در سال‌های آینده به چندین برابر رقم فعلی برسد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای 843 نفر روز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های مصوب آموزشی و ترویجی در سال‌جاری و همچنین سیاست‌های توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری در سطح استان و توجه ویژه به آموزش بهره‌برداران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری، یک دوره عمومی پرورش ماهیان سردابی به مدت چهار روز و به تعداد 60 نفر اجرا شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تعداد افراد پیش‌بینی شده در دوره‌های مصوب برای آموزش فراگیران یک‌هزار و 95 نفر روز بوده است، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون 843 نفر روز از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌کنیم از تعهد برنامه 30 درصد نیز بیشتر دوره برگزار شود.

واعظی اضافه کرد: با توجه به اهمیت برگزاری دوره‌ها از حیث توجیه پرورش‌دهندگان و متقاضیان امید است این دوره‌ها نتیجه مستقیم بر روند رشد تولیدات آبزی‌پروری استان داشته باشد

دیدگاه خود را بیان کنید