میگوی بوشهر به 10 کشور جهان صادر می شود

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


مدیر کل شیلات استان بوشهر در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار شبکه ایران با اشاره به اینکه استان بوشهر در تولید و پرورش میگو حائز رتبه نخست کشور است، گفت: صنعت پرورش میگو در استان بوشهر به دلیل برخورداری از سواحل خلیج فارس و همچنین شرایط اقلیمی خاص، از جایگاه مناسبی برخوردار است. در حال حاضر 10 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر برای صنعت پرورش میگو در نظر گرفته شده است که 3 هزار و 100 هکتار از این میزان در سال جاری در قالب 200 مزرعه پرورش میگو به طور رسمی مورد استفاده بهره برداران قرار گرفت.
بهیار حاجیان تصریح کرد: امسال بیش از 7 هزار تن میگو از مزارع پرورش میگوی استان برداشت شد که پیش بینی می شود این رقم به 10 هزار تن نیز افزایش یابد.
وی، همچنین از صادرات80 درصدی میگوی استان به بیش از 10 کشور جهان خبر داد و گفت: در حال حاضر،کشورهای چین، تایلند، اسپانیا، امارات، کره جنوبی و ... مقصد صادرات میگوی بوشهر هستند و صنعت میگوی بوشهر از جایگاه خوبی در بازارهای هدف برخوردار است که البته بروز نوعی بیماری در میان میگوهای پرورشی کشورهای اروپایی نیز علت افزایش فروش وصادرات این محصول دریایی به بازارهای جهانی بوده است چرا که در حال حاضر اغلب مزارع پرورش میگو در کشورهای اروپایی به علت بروز این بیماری تعطیل است که این موضوع تقاضای خریداران خارجی را افزایش داده است. ابته بالابودن کیفیت این محصول آبزی نیز بر افزایش تقاضا تاثیرگذار بوده است.
مدیر کل شیلات استان بوشهر بااشاره به اشتغال بیش از یک هزار و 500 نفر در مزارع پرورش میگو گفت: توسعه زیرساخت های لازم برای رونق بخشیدن به صنعت پرورش میگو باعث ایجاد فرصت های شغلی می شود این موضوع در استان ساحلی بوشهر که صید و صیادی از مشاغل بومی مردم است، اهمیت فزاینده ای دارد.
حاجیان ادامه داد: امسال نیز بیش از 800 میلیون قطعه بچه میگو در 10 سایت پرورش میگوی استان تولید شد که پیش بینی می شود این رقم در سالهای بعد افزایش چشمگیری داشته باشد.
مدیر کل شیلات استان هچنین با اشاره صید سالانه بیش از 55 هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر تصریح کرد: از این میزان حدود 10 هزار تن انواع ماهیان آبزی همچون ماهی مرکب، گربه ماهی، سلطان ماهی و ... به کشورهای دیگر صادر می شود.
حاجیان ادامه داد: در حال حاضر نیز 22 کارخانه عمل آوری و بسته بندی ماهیان در سطح استان بوشهر فعال است که در تلاش هستیم با مشارکت بخش خصوصی این تعداد کارخانه را نیز افزایش دهیم.
گفتنی است، استان بوشهر در صورت ایجاد زیرساخت های لازم و افزایش سیاست های تشویقی می تواند به قطب پرورش میگوی کشور تبدیل شود

دیدگاه خود را بیان کنید