پرورش ماهی قزل آلا در قفس برای اولین بار در گلستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

پرورش ماهی قزل آلا در قفس برای اولین بار در گلستان

پرورش ماهی قزل آلا در قفس، همکاری 800 عضو افتخاری در محاکم، بارش باران و برف و باز بودن راهها، افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و انجام 474 ملاقات حضوری در آب منطقه ای از جمله اخبار کوتاه گلستان است

خبرنگار مهر، همزمان با اولین روز از هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان گلستان صبح شنبه در سالن شهید موسی رضازاده دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد.

ساعت بازدید از این نمایشگاه از روز شنبه 25 آذرماه لغایت 29 آذرماه از ساعت 8 صبح الی 15/30 عصر اعلام شد.


پرورش ماهی قزل آلا در قفس


مدیرکل شیلات گلستان گفت: برای اولین بار در استان پرورش ماهی قزل آلا در قفس در سد گلستان انجام شد.


علی اکبر پاسندی افزود: این طرح به عنوان پایلوت در استان اجرا شده و تعداد 25 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در سد گلستان رهاسازی شد.


پاسندی با بیان اینکه 25 هزار قطعه بچه ماهی در 8 قفس و هر قفس به ابعاد50 مترمربع رهاسازی شده اند گفت: این بچه ماهیان با وزن متوسط 65 گرم رهاسازی شده و امید است در پایان دوره پرورش به مقدار 7 الی 8 تن ماهی قزل آلا با وزن متوسط 350 گرم برداشت شود.


همکاری افتخاری 800 نفر در شعب شورای حل اختلاف استان گلستان


معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در حاشیه بازدید از شعب شورای حل اختلاف بندرترکمن و گنبدکاووس با قدردانی از تلاش اعضا گفت : از 800 نفری که عضو شوراهای حل اختلاف استان هستند ، بیش از 600 نفر تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند.

احمد جعفری افزود : این افراد که عمدتا از چهره های معتمد و سرشناس هر منطقه هستند علاوه بر کار رسیدگی به پرونده های در صلاحیت شورا ، سازش در پرونده های مهم مانند نزاع ، اختلافات قومی و قبیله ای و خانوادگی را نیز انجام می دهند.

وی با بیان این که شعب شورای حل اختلاف در دورترین مناطق استان نیز وجود دارد تصریح کرد: این امر علاوه بر سهولت دسترسی مردم برای حل دعاوی خود ، زمینه ی ارتباط مردم با دستگاه قضایی را نیز فراهم کرده است.


بارش باران و برف در راههای گلستان

بارش باران در تمام محورهای ارتباطی و برف در محورهای کوهستانی استان جریان دارد و رانندگان برای عبور از این محورها و تسهیل در تردد آنها ملزم به استفاده از زنجیر چرخ هستند.


بر اساس اعلام راه و شهرسازی گلستان، اگرچه تمام راه های استان باز است و تردد در آنها با احتیاط در جریان است اما رانندگان حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در غیر این صورت تجهیزات ایمنی دیگر مانند بیلچه، طناب، چراغ قوه، مقداری آذوقه خشک، لباس گرم و پتو را به همراه داشته باشند.


بارش برف در راههای کوهستانی ادامه دارد و تمامی راهها باز و تردد ادامه دارد و به رانندگان تصویه شده است قبل از حرکت از سلامت خودروها اطمینان حاصل نمایند.


انجام 474 ملاقات عمومی در آب منطقه ای گلستان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ضمن اشاره به آمار ملاقاتهای مردمی اعم از درخواست و شکایت در شش ماهه اول سالجاری گفت: در شش ماه نخست امسال، مجموعا 474 ملاقات حضوری در رابطه با چهار بخش معاونت مالی پشتیبانی و معاونت برنامه ریزی، معاونت حفاظت و بهره برداری(حوضه آب های زیر زمینی)، معاونت حفاظت و بهره برداری (حوضه آب های سطحی) و معاونت طرح و توسعه انجام شده است.


ایرج حیدریان افزود: از این تعداد 22 مورد آن مربوط به شکایات واصله از مبادی مختلف بود.


وی با اشاره به اهمیت دیدارهای مردمی گفت: دیدارهای چهره به چهره سبب شناخت مستقیم از مشکلات ایشان و موجب آشنایی بیشتر با نیازها و مطالبات مراجعین به این شرکت می گردد

دیدگاه خود را بیان کنید