جای جدید بازار ماهی‌فروشان بندرعباس مناسب نیست

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۲ بازدید

جای جدید بازار ماهی‌فروشان بندرعباس مناسب نیست

رییس دانشگاه علوم پزشگی هرمزگان در شورای سلامت و امنیت غذایی، اظهار کرد: عدم جانمایی مناسب بازار ماهی فروشان در حال ساخت، مشکلات بهداشتی فراوانی را برای شهروندان بندرعباس ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خلیج فارس، گل محمد بامری رییس شورای سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان در این جلسه، گفت: بحث اصلی سلامت شهروندان است و زیباسازی ساحل در برابر پروژه‌های عمرانی اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: اگر در انجام پروژه‌ای احساس شود که این پروزه به شهروندان آسیب وارد می‌کند باید در سریعترین زمان ممکن پروژه متوقف شود.

این مقام مسوول تأکید کرد: شهرداری باید با توجه به نظرات کارشناسی شده و رعایت و پیش‌بینی تمامی موازین این طرح را به اتمام برساند و اگر دستگاه‌های مربوطه نظر خود را اعلام و با دلایل قاطع نامناسب بودن این پروژه را اعلام کردند با حکم دادستانی جلوی کار گرفته می‌شود.

دکتر محمد شکاری در این زمینه تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان متولی سلامت جامعه نارضایتی و نامناسب بودن جایگاه ساخت بازار ماهی‌فروشان را در نوار ساحلی پشت شهر اعلام می‌کند.

وی افزود: مشکلات عدیده مانند وجود جوندگان، وضعیت پس ماند‌ها و پساب‌هایی که از فروش وعرضه آبزیان در این مکان تولید می‌شود مشکلات بهداشتی فراوانی را به وجود می‌آورد.

این مقام مسوول عنوان کرد: احداث بازار ماهی فروشان در کنار پارک بازی علاوه بر ایجاد بوی تعفن سبب پخش ویروس به وسیله پس ماندهای ماهی برای افراد می‌شود.

شکاری تصریح کرد: با توجه به این‌که بیماری اسحال و استفراغ در بندرعباس از طریق آبزیان منتقل می‌شود باید با دقت بیشتری بر ساخت این مکان نظارت داشت.

وی ادامه داد: اغلب کشورهای جهان در راستای ایجاد سلامت، بهداشت و جلوگیری از انتقال ویروس و بیماری مراکز عرضه آبزیان به صورت پراکنده در فروشگاهای بزرگ به صورت استاندارد با نظارت بهداشتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تصریح کرد: شهرداری بندرعباس برای ساخت این مکان از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان کارشناس بهداشت محیط هیچ گونه نظر خواهی نکرده است.

شکاری خاطرنشان کرد: مکان قدیم فروش و عرضه آبزیان با مشکلات فراوان و بهداشتی مواجه بود که ساخت مکان جدید نیز در آینده شهر را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.

وی افزود: دز حال حاضر ضلع غربی پشت شهر بندرعباس وضیعیت اسفناکی داشته که همچنان مرکز تولید آلودگی و انتقال ویروس در آن منطقه محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تأکید کزد: دانشگاه علوم پزشکی به صورت کاملا قاطع مخالفت خود را با ساخت این مرکز در نوار ساحلی و در کنار پارک بازی کودکان اعلام می‌کند.

در ادامه این جلسه دکتر محمود حسین‌پور، رییس مرکز بهداشت شهرستان، اضافه کرد: برای ساخت این مرکز هیچ گونه نظر خواهی صورت نگرفت بلکه توقع این است که برای انجام این کار تمامی جوانب کار دیده شود.

وی اضافه کرد: باید عوارض ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی در ساخت این مکان را دید همچنین به مواردی مانند تمرکز مگس و موش به دلیل پسماند آبزیان در این منطقه توجه داشت.

مجتبی معین وزیری، کارشناس خدمات شهری شهرداری بندرعباس در خصوص ساخت این مرکز عنوان کرد: در ساخت این مرکز تمامی مسائل در نظر گرفته شده و دفع زباله به صورت مکانیزه در راستای جلوگیری از عوارش ناشی از پسماند و پساب پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در ابتدای تصمیم بر انتقال بازار ماهی فروشان به بازارچه نخل ناخدا گرفته شد اما با استقبال رو به رو نشد بنابر این ساخت این مرکز فروش و عرضه در کنار پارک انجام می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید