2 مزرعه پرورش ماهیان زینتی در خراسان شمالی فعال است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

2 مزرعه پرورش ماهیان زینتی در خراسان شمالی فعال است
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر به صورت رسمی دو مزرعه پرورش ماهیان زینتی در این استان فعال است
گلداد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر دو مزرعه پرورش ماهیان زینتی 100 و 50 هزار قطعه ای در خراسان شمالی به صورت رسمی فعال است.
وی اظهار داشت: هر دو مزرعه پرورش ماهیان زینتی استان در شهرستان بجنورد دایر شده اند و انواع ماهیان زینتی شامل گونه‌های آنجل، اسکار، سورم، دم شمشیری و ... را پرورش می دهند.
به گفته گلداد بر اساس دستورالعمل سازمان شیلات ایران می بایست در خراسان شمالی در قانون برنامه پنجم توسعه، توسعه آبزی پروری ماهیان زینتی لحاظ شود.
وی اضافه کرد: به همین علت نیز سازمان جهاد کشاورزی برای راه اندازی مزارع پرورش ماهیان زینتی هم به عنوان مشاغل خانگی و هم به عنوان واحد صنعتی مجوز صادر می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، هزینه بر بودن پرورش ماهیان زینتی، زمان بر بودن پرورش این آبزیان و نیز متفاوت بودن مسائل بهداشتی این گونه از ماهیان با دیگر آبزیان از دلایل عدم رونق صنعت آبزی پروری زینتی در خراسان شمالی است.
البته به گفته کارشناسان در صورتی که افرادی به عنوان شغل خانگی و یا واحد صنعتی اقدام به پرورش این گونه از ماهیان کنند، می توانند از طریق بازاریابی، فروش در عمده فروشی‌ها و نیز شرکت در جشنواره‌ها سود سرشاری حاصل کنند.
در حال حاضر در خراسان شمالی علاوه بر مزارع پرورش ماهیان زینتی، 65 مزرعه پرورش ماهی معمولی شامل 53 مزرعه ماهیان سردآبی و 12 مزرعه پرورش ماهیان گرمابی وجود دارد

دیدگاه خود را بیان کنید