واگذاري سه بندر صيادي به بخش خصوصي دردهه فجر

چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

واگذاري سه بندر صيادي به بخش خصوصي دردهه فجر
واحد مرکزی خبر:مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی بندرعباس،درگهان و خور تنگ همزمان با ایام دهه فجر به تعاونی بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
محسنعلی گلشنی مدیر کل اداره بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت :در اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، سازمان شیلات ایران بنادر صیادی را به بخش خصوصی واگذار می کند.
وی گفت:البته امکان واگذاری تمام بنادر صیادی به بخش خصوصی وجود ندارد و فقط می توانیم بنادری را که بهره برداری آنها برای تعاونی های صیادی بخش خصوصی از توجیه اقتصادی برخوردار است ، واگذار کنیم.
گلشنی تاکید کرد: آمار بنادر صیادی که به بخش خصوصی واگذار شده به 32 مورد رسیده است.

وی گفت : 10 بندر صیادی دیگر در شمال و جنوب کشور قابلیت واگذاری به تعاونی صیادی بخش خصوصی را دارد.
گلشنی خاطرنشان کرد: به زودی مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی بندر عباس،درگهان ،خور تنگ ،کنارک و بابلسر به تعاونی های صیادی بخش خصوصی واگذار شد.
رئیس اداره بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت : بنادر صیادی بندر عباس و درگهان در استان هرمزگان و خورتنگ در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی ادامه داد: همچنین پیش بینی می شود بنادر صیادی بابلسر واقع در مازندران و کنارک واقع در سیستان و بلوچستان نیز تا قبل از پایان سال جاری به تعاونی صیادی بخش خصوصی واگذار شود.
گلشنی تاکید کرد :تا پایان سال آمار بنادر صیادی واگذار شده به تعاونی صیادی بخش خصوصی به 42 مورد خواهد رسید.
وی یادآور شد: این 42 بندر صیادی قابلیت واگذاری دارد و با واگذاری بنادر بابلسر و کنارک پروژه واگذاری بنادر صیادی سازمان شیلات ایران به اتمام خواهد رسید.
گلشنی گفت : در حال حاضر 70 بندر صیادی فعال در جنوب و شمال کشور وجود دارد

دیدگاه خود را بیان کنید