تضمین موفقیت در تعاونی‌های شیلات خوزستان

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۱۳۲ بازدید

تضمین موفقیت در تعاونی‌های شیلات خوزستان
دنیای اقتصاد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: صنعت آبزی پروری و شیلات استان رو به پیشرفت است و در طرح‌های ایجاد و توسعه شیلات شکست وجود ندارد
سید‌خلف موسوی در نخستین همایش تعاونی‌های آبزی پروری و شیلات استان اظهار کرد: شیلات یکی از طرح‌های موفق است و در این صنعت ما هیچ مشکلی برای فروش محصولات نداریم و در آن شکست وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه همه حوضچه‌های پرورش ماهی و آبزیان در خرمشهر و مجتمع پرورش ماهی آزادگان به تعاونی‌ها واگذار شده است، تاکید کرد: هم‌اکنون فعالان این عرصه در حال تولید و اشتغال‌زایی در صنعت آبزی‌پروری هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در طرح فاز 2 مجتمع پرورش ماهی آزادگان 209مزرعه واگذار می‌شود که تاکنون 4 هزار و 331 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد 200 نفر فارغ‌التحصیل رشته شیلات هستند.
موسوی یادآوری کرد: در کنار تعاونی‌های شیلات، صنایع دیگری مانند بسته‌بندی، حمل و احداث سردخانه‌ها نیز ایجاد خواهد شد که باید این صنایع نیز به تعاونی‌ها تعلق گیرد.
وی با سودآور دانستن سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های پرورش ماهی و همکاری بانک‌ها در این خصوص گفت: در حال حاضر بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به تعاونی‌های شیلات از یکدیگر پیشی می‌گیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خطاب به اعضای تعاونی‌های شیلات گفت: در بخش ضمانت‌ها، برای 70 درصد وثیقه می‌توانید از صندوق ضمانت تعاون استفاده کنید و فقط 30 درصد از وثیقه را باید متقاضی تامین کند.
وی هدف از تاسیس تعاونی را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: در سند تحول پنج ساله20 درصد از تسهیلات هر بخش به تعاونی‌ها تعلق گرفته است.
موسوی انتظار مسوولان‌ را از تعاونی‌ها حضور فعال آنها در عرصه عنوان و اذعان کرد: راه تولید سخت اما باارزش است و ما شما را در این راه تنها نمی‌گذاریم

دیدگاه خود را بیان کنید