تقاضا برای سرمایه گذاری چینی ها در پروژه های بزرگ گلستان

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید


استاندار گلستان گفت: ما پیشنهاد می کنیم چینی ها در پروژه هایی مانند پتروشیمی با رشد فیزیکی 20 درصد و هتل پارتیا که 80 درصد پیشرفت دارد، مشارکت داشته باشند
خبرنگار مهر، جواد قناعت بعد از ظهر یکشنبه در نشست با سفیر چین و هیئت همراه در استانداری گلستان افزود: گلستان آمادگی کامل دارد تا میزبان هر استانی از جمهوری خلق چین درزمینه های تجاری، اقتصادی و بازرگانی به ویژه استان جی جیانگ باشد و ما از سفارت چین می خواهیم واحد های صنعتی ویژه مورد تایید خود را به ما معرفی کند.
وی اظهار داشت: در خواست ما از دولت چین این است تا مانند گذشته تسهیل در صدور ویزا برای بازرگانان و تجار ایرانی را به کشور چین داشته باشیم و ما فرصت های سرمایه گذاری استان را در قالب بسته هایی به هیئت همراه تحویل می دهیم وامیدواریم بسترهای همکاری هرچه زودتر فراهم شود.
وی تصریح کرد: مشترکات فراوانی بین چین و ایران در عرصه جهانی وجود دارد، ایران و چین هر دو کشورهایی مستقل هستند و نظام هایی مردمی دارند و موضع گیری هایشان در قبال برخی مسائل بین المللی مشترک است، مانند موضع مشترکی که دو کشور در موضوع سوریه داشتند.
وی افزود:همکاری های خوب دولت چین پس از تحریم های گسترده که آمریکا یکطرفه علیه ایران اعمال کرد و موضع گیری های خوب شما در 5+1، همبستگی و همکاری که ملت و دولت چین در قبال جنگ تحمیلی که برملت ایران تحمیل شده بود، داشتند همیشه در یاد ملت و دولت ایران می ماند.
استاندار گلستان افزود: ما در این دفاع مقدس دوستان ویژه ای را از ملت و دولت چین داشتیم و ما دوست داریم روابط اقتصادی و فرهنگی گسترده ای را با ملت چین داشته باشیم.
وی اظهارداشت: قانون سرمایه گذاری خارجی ایران اجازه تاسیس شرکت های 100 در صد خارجی را در ایران داده است و اصل سود سرمایه را تضمین می کند و امکان اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی نیز وجود دارد و انتقال تکنولوژی به صورت مستقل با مشارکت طرف گلستانی در بحث کشاورزی، گردشگری، صنایع وابسته کشاورزی و شیلات مورد توجه ما است.
قناعت اظهارداشت: را ه آهن گرگان – بجنورد - مشهد نیز کارهای مطالعاتی آن انجام شده است و در مرحله انتخاب سرمایه گذار است و استانداری کمال همکاری را در اجرای این پروژه دارد چون این پروژه برای ما بسیار با اهمیت است و در تمام مراحل اجرایی کار پیمانکار این پروژه مورد حمایت ویژه استانداری واستاندار است وما می توانیم در تولید الکتروموتورها و موتورهای چند سیلندر و سبک کار مشترکی با هم انجام دهیم

دیدگاه خود را بیان کنید