عمق تالاب انزلی کاهش نیافته است

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۷ بازدید

عمق تالاب انزلی کاهش نیافته است
(ایسنا) - منطقه گیلان، امیر عبدوس سه‌شنبه شب در نشست خبری این اداره کل در جمع خبرنگاران استان در خصوص وضعیت احیای تالاب انزلی گفت: در حال حاضر تله های رسوب گیر تالاب بین المللی انزلی از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است، اما از آنجایی که که اعتبار ابلاغ شده امسال هنوز تخصیص نیافته است، ادامه ساخت آنها فعلا متوقف شده است.
وی افزود: 4 رودخانه چمثقال، سیاه درویشان، پسیخان و شیله سر بیشترین رسوبات را به تالاب انزلی وارد می کنند و راه اندازی این تله های رسوب گیر موجب کاهش ورود رسوبات به پهنه تالاب خواهد شد.
وی افزود: حفظ عمق تالاب برای حفظ زندگی اکولوژیک آبزیان تالاب انزلی از اهمیت بالایی برخوردار است.
عبدوس اظهار کرد: در حال حاضر تله رسوب گیر شیله سر تقریبا به اتمام رسیده است و تله رسوب گیر پسیخان از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است.
وی گفت: تله رسوب گیر پیربازار و سیاه درویشان نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
امیر عبدوس با اشاره به اینکه اعتبار بالغ شده در سالجاری برای احیای تالاب انزلی 10میلیارد تومان است، افزود: سال مالی اخیرا آغاز شده است و با تخصیص این اعتبار ساخت تله های رسوب گیر به اتمام می‌رسد و وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.
وی در خصوص میزان عمق تالاب انزلی در حال حاضر خاطر نشان کرد: به علت پایین رفتن یک متری آب دریای خزر به طبع کاهش سطح آب را در تالاب انزلی شاهد هستیم، اما عمق تالاب کاهشی نداشته است و مانند سال گذشته است.
وی تصریح کرد: اگر مشاهده می شود که قایقرانی در برخی از بخشهای تالاب امکان پذیر نیست یا به سختی صورت می گیرد به این دلیل نیست که حجم رسوبات افزایش یافته است و عمق تالاب کم شده است، بلکه به دلیل کاهش سطح آب تالاب است

دیدگاه خود را بیان کنید