نمايشگاه بين المللي دريايي جمهوري اسلامي ايران

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۸ بازدید

نمايشگاه بين المللي دريايي جمهوري اسلامي ايران
واحد مرکزی خبر:نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران
با حضور شرکت های داخلی و خارجی از 8 تا 11 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه ؛ پیش از این تاریخ برگزاری نمایشگاه از 9 تا 12 بهمن اعلام شده بود که با توجه به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت به مناسبت دهه فجر تغییرکرده است.
نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران به همت سازمان بنادر و دریانوردی ، انجمن توسعه دریا محور و دبیرخانه ارگان های دریایی کشور، سازمان ها، نهادها و شرکت های داخلی و خارجی برگزار می شود.
نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران، یکی از نمایشگاه های منحصر بفرد دریایی در کشور و حوزه خلیج فارس محسوب می شود که وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی داخلی و خارجی، جدیدترین و نوین ترین تجهیزات و فناوری ها و همچنین خدمات مختلف دریایی را ارائه می کنند.
برخی محورهای نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران به این شرح است : معرفی و نمایش صنایع مختلف کشتیرانی و کشتی سازی، صنایع فراساحل، نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، خدمات لجستیک دریایی، خدمات مخابرات، برق و الکترونیک دریایی، صنایع دستی دریایی، تجهیزات بنادر، ورزش های آبی، تجهیزات غواصی، شنا، جت اسکی، موج سواری و ماهیگیری و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی نهادها، دانشگاه ها، انجمن ها و اتحادیه ها.
معرفی توانمندی ها و دستاوردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران، گسترش فرهنگ دریایی، ترویج نگرش تخصصی و علمی به صنعت دریایی و دریانوردی، بهره گیری از ابزارهای مدرن برای حوزه های دریایی، معرفی دستاوردهای علمی پژوهشی و تکنولوژی های نوین دریایی، معرفی حوزه های سرمایه گذاری در حوزه بندر، شیلات و مناطق آزاد تجاری و تأکید بر استفاده از آبزیان خوراکی به منظور ارتقای سلامت جامعه هم از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی است.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه نخستین مسابقه طراحی سازه های دریایی کم عمق و جشنواره بزرگترین نقاشی دیواری دریایی و مسابقه ساخت قایق های کاغذی نیز برگزار می شود.
تشکیل بیش از 20 کارگاه و نشست علمی و پژوهشی از دیگر برنامه های نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.
نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران با شعار «دریا محور توسعه» برگزار می شود.
ایران بیش از 5 هزار و 800 کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب دارد

دیدگاه خود را بیان کنید