گنجاندن کلمه قاچاق به جای صید غیرمجاز را پیگیری می‎کنیم

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۴ بازدید


نوروزی در دیدار با مدیرکل شیلات گلستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‎های شیلات گلستان اظهار داشت: فعالیت‌های شیلاتی موجب افزایش تولید و رونق اشتغال و رفع معضل بیکاری در استان می‎شود.
وی تصریح کرد: نمایندگان استان مسائل و مشکلات موجود در بخش کشاورزی را در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرده و مشکلات بخش کشاورزی و شیلات استان را مجدانه پیگیری می‌کنند.
نوروزی با بیان اینکه تولید موجب توسعه یافتگی کشور می‎شود، بیان کرد: ما باید مسائل و مشکلات پیش روی تولید را از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیری کنیم تا هرچه زودتر نتیجه مورد نظر حاصل شود.
به گفته وی، فعالیت‎های زیادی در حوزه تجربی و اجرایی در شیلات استان انجام شده که موجب بالندگی استان خواهد شد.
نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان و مسئولان دستگاه‎های اجرایی باید در جذب اعتبارات ملی و استانی تلاش بیشتری انجام داده و در این زمینه قوی‌تر عمل کنند.
وی افزود: با اجرایی کردن پروژه‎های بزرگ در زمینه شیلات می‎توان فضای کسب و کار را در استان فراهم کرده و با به‌کارگیری فارغ‎التحصیلان شیلات از روند رشد بیکاری در استان کاست.
نوروزی با اشاره به سایت 4 هزار هکتاری میگوی گمیشان گفت: توسعه سایت میگوی گمیشان موجب افزایش اشتغال و نیز افزایش سهم استان در صادرات غیرنفتی می‎شود.
وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‎های بالقوه سایت میگوی گمیشان باید به فعلیت برسد افزود: محیط زیست باید راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات زیست‎محیطی در سایت میگوی گمیشان ارائه داده و با برداشتن موانع از سر راه شیلات زمینه را برای افزایش روند تولید در استان فراهم کند.
نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان استان در راستای پیگیری تصویب قوانین مرتبط با صید غیرمجاز موضوع گنجاندن کلمه قاچاق به جای صید غیرمجاز را پیگیری می‎کنند.
در ادامه علی‎اکبر پاسندی مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به موانع موجود بر سر راه توسعه میگوی استان گفت: اخذ مجوز سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای کل سایت میگوی گمیشان، انتقال آب دریا به سایت که در حال مطالعه توسط مشاور است و تأمین اعتبار لازم برای آن و پرداخت تسهیلات بانکی به کارآفرینان بخشی از موانع و مشکلات موجود در توسعه سایت میگوی گمیشان است

دیدگاه خود را بیان کنید