سالانه 5 هزار تن انواع آبزیان از گیلان صادر می‌شود

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید


(ایسنا)، منطقه گیلان، مهندس کیهان هاشم‌نیا در این بازدید که بیش از دو ساعت بطول انجامید، از بخش‌های مختلف بزرگترین بازار الگویی ماهی‌فروشان کشور در رشت دیدن کرد.
وی پس از این بازدید در نشستی راهکارهای تبدیل این بازار الگویی به نخستین پایانه صادرات آبزیان را بررسی کرد.
استاندار گیلان در این بازدید با اشاره به افتتاح این مرکز در سال گذشته گفت: ساماندهی بازار ماهی در گیلان از لحاظ اقتصادی برای استان ما بسیار حائز اهمیت است.
مهندس کیهان هاشم‌نیا با تأکید بر اینکه ماهی در کنار محصولات کشاورزی همچون برنج، چای، بادام‌زمینی و ابریشم جزو هویت اقتصادی استان است، گفت: باید هرچه سریع‌تر و با همکاری دستگاه‌های مسئول نسبت به تبدیل این بازار الگویی به نخستین مرکز صادراتی ماهی اقدام کنیم.
وی با اشاره به صادرات سالانه 5 هزار تن انواع آبزیان از گیلان گفت: مطمئنا با تبدیل مرکز صادرات آبزیان این صادرات چندین برابر خواهد شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه‌ صادرات محصولات آبزیان ضروری است، گفت: کمک به اقتصاد آبزی پروری و رشد و رونق تولید آبزیان و ایجاد اشتغال و درآمد و کمک به افزایش کیفیت محصولات و بالا بردن توان رقابت با تولید خارجی و ارزآوری در راستای توسعه صادرات غیرنفتی از اهداف و ضرورت‌های این توسعه است.
به گزارش ایسنا، در این مرکز در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع و بازیربنای 12 هزار مترمربع، روزانه 80 تن ماهی دریایی و پرورشی به مناطق مختلف استان توزیع می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید