سرانه مصرف ماهی در استان زنجان افزایش می‌یابد

سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

سرانه مصرف ماهی در استان زنجان افزایش می‌یابد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال سرانه مصرف ماهی در استان زنجان به 6.5 کیلوگرم برسد.
محمود صیاد بورانی در زنجان سرانه مصرف ماهی در استان زنجان را 6.4 کیلوگرم اعلام و اظهار کرد: این میزان نسبت به نرم کشوری پایین‌تر است.
وی با بیان اینکه متوسط مصرف ماهی در کشور 9 کیلوگرم است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال سرانه مصرف ماهی در استان به 6.5 کیلوگرم برسد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که مصرف ماهی در بین شهروندان زنجانی افزایش یافته و در این راستا مردم درباره اینکه چه نوع ماهی مصرف کنند تشویق می‌شوند.

بورانی با اشاره به انجام اقدامات مختلف برای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان زنجان گفت: تا سال 90 نمایشگاه‌های مختلفی طی هفت دوره در استان برگزار شد اما به دلیل استقبال محدود برگزاری این نمایشگاه‌ها متوقف شد.

این مسئول به دلایل عدم استقبال از نمایشگاه‌های محصولات آبزی اشاره و بیان کرد: یکی از دلایل عدم حضور حداکثری در این نمایشگاه‌ها این است که تولید کنندگان استان مشکلی در فروش و بازار رسانی محصولات خود ندارند.

وی عنوان کرد: به منظور آشنایی مردم استان زنجان با طبخ انواع ماهی و ایجاد انگیزه در زمینه مصرف محصولات آبزی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلفی در استان کرده‌ایم.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد آموزش طبخ ماهی در این استان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در مناطقی که تعداد افراد شرکت کننده در دوره‌ها به 20 نفر برسد این آموزش‌ها ارائه خواهد شد.

بورانی با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن ماهی در سبد غذایی شهروندان اظهار کرد: مردم با مصرف انواع ماهی می‌توانند به سلامت خود و خانواده کمک کرده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت درآمدی مردم در میزان مصرف ماهی تاثیرگذار است، تصریح کرد: ماهی یک محصول استراتژیک نبوده و جزو محصولات لوکس محسوب می‌شود و افزایش مصرف آن نیز تابع افزایش درآمد مردم است
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید