افزایش سرانه مصرف آبزیان در فارس

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

افزایش سرانه مصرف آبزیان در فارس
مدیرکل شیلات استان فارس گفت: سرانه مصرف آبزیان توسط مردم استان به هشت کیلوگرم افزایش یافته است
سعادت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سرانه مصرف آبزیان در استان فارس حدود چهار کیلوگرم بود که با استفاده از برنامه های مختلف آموزشی و راهبردی تا پایان برنامه پنجم سرانه مصرف آبزیان در فارس به 10 کیلوگرم برای هر نفر خواهد رسید.
مدیرکل شیلات و آبزیان استان فارس ابراز داشت: میزان تولید ماهی استان فارس در سال جاری به رقمی بالای هشت هزار تن ماهی سردابی و بالای یک هزار تن ماهی گرمابی و 30 تن ماهی خاویاری رسیده است.
وی ادامه داد: احداث 30 مرکز تکثیر ماهی زینتی با توان تولید شش میلیون قطعه از دیگر فعالیتها در صنعت آبزی‌پروری استان فارس طی چند سال اخیر است.
مدیر کل شیلات استان فارس بیان کرد: فارس از استانهای پیش‌رو در توسعه‌ مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی است و در این راستا به دنبال کامل کردن زیرساخت پنج مجتمع پرورش ماهی در این استان است.
سعادت در خصوص مزارع پرورش ماهی خاویار ابراز داشت: در حال حاضر یک مزرعه خاویار جدید به سه مزرعه دیگر در استان فارس اضافه شده که به بانک برای دریافت تهسیلات برای آماده سازی معرفی شده اند.
وی با اشاره به بومی‌سازی 80 درصدی تجهیزات مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری در فارس تصریح کرد: با استفاده از روش مهندسی معکوس، یک واحد تولید تجهیزات آبزی‌پروری در فارس به بهره‌برداری رسید که با یک سوم قیمت نمونه خارجی، تجهیزات مربوطه را در فارس تولید می کند و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود
مدیرکل شیلات و آبزیان استان فارس با اشاره به راه اندازی پنج مجتمع‌ پرورش ماهی عنوان کرد: ایجاد زیرساخت این مجتمع‌ها که شامل کانال آبرسانی، بند انحرافی، جاده دسترسی و برق‌رسانی با هزینه ایی حدود دو میلیارد و 500میلیون تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری انجام و مزارعه در حال ساخت و ساز است.
سعادت اظهار داشت: توسعه سطح مزارع سردابی، توسعه بیش از پیش مکانیزاسیون در مزارع، جایگزینی استخر هشت وجهی به جای خطی با هدف افزایش تولید ، استانداردسازی مراکز عرضه بهداشتی ماهی، ایجاد مراکز فرآوری ماهی، تنوع‌بخشی در حوزه تولید آبزیان، توسعه ناوگان حمل و نقل آبزیان از جمله اقدامات در راستای گسترش پرورش ماهی و موارد وابسته به آن در فارس است.
مدیرکل شیلات و آبزیان استان فارس با اشاره به مقام چهارم کشوری در تولید ابزیان گفت: فارس سالانه 250 تا 300 تن ماهی به خارج از کشور به ویژه کشورهای منطقه خلیج فارس صادر می کند

دیدگاه خود را بیان کنید