اجلاس ملي خزر 28 و 29 دي در ساري

چهار‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

اجلاس ملي خزر 28 و 29 دي در ساري
واحد مرکزی خبر:رئیس کارگروه خزر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری دومین اجلاس ملی خزر در بیست و هشتم و بیست و نهم دی در ساری خبر داد.
مهدی سنائی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: بررسی رژیم حقوقی دریای خزر ، بررسی همکاری های امنیتی در این دریا ، انتقال انرژی بین کشورهای حاشیه خزر ، حمل و نقل کشتیرانی در دریا ، شیلات و سواحل و محیط زیست را از اهداف و محورهای این اجلاس برشمرد.
وی اضافه کرد: در اجلاس دو روزه وزیر امور خارجه ، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دریای خزر ، رئیس کمیسیون امنیت ملی ، رئیس سازمان جغرافیایی ارتش و جمعی از کارشناسان و صاحب نظران حوزه خزر سخنرانی خواهند کرد.
سنائی یکی از مشکلات دریای خزر را مسائل محیط زیستی بیان کرد و با بیان این که برخی کشورهای حاشیه خزر به این امور توجه چندانی ندارند ، گفت: امیدواریم پروتکل مسکو را که به حراست از محیط زیست خزر مربوط می شود، همه کشورها در عمل رعایت کنند.
وی افزود: در مسائل امنیتی ایران و روسیه بر امنیت خزر بدون حضور بیگانگان تاکید دارند و تلاش ایران نیز تقویت همکاری های کشورهای حاشیه خزر از جمله در حوزه مسائل امنیتی ، اقتصادی و زیست محیطی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: اجلاس قبلی خزر نیز پیش از این به دلیل مجاورت استان گیلان با این دریا در رشت برگزار شده بود که نتایج مناسبی داشت

دیدگاه خود را بیان کنید