نقش اتحادیه دانشگاه‌ها در پیشرفت حوزه‌های علوم دریایی موثر است

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


دبیر اتحادیه دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی گفت: نقش این اتحادیه در پیشرفت حوزه‌های علوم دریایی موثر است
شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: نخستین کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی با تلاش مجموعه‌ای از همکاران و به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.
وی افزود: نقش اتحادیه در روند پیشرفت علمی در حوزه علوم و فنون دریایی در کشور بسیار مهم و موثر است.
شرقی ادامه داد: ارائه مقالات، برگزاری میزگردهای هم‎اندیشی ـ موضوعی از اهم برنامه‎های کنفرانس علوم دریایی و اقیانوسی برشمرد.
وی تصریح کرد: سیاست‎گذاری در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی و ارائه مقالات علمی ـ پژوهشی به‎عنوان مهمترین محورهای این کنفرانس خواهد بود.
دبیر اتحادیه دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی تصریح کرد: در دو روز برگزاری کنفرانس علوم دریایی و اقیانوسی متخصصان و کارشناسان حوزه‎های مختلف علمی حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان‌ کرد: در این کنفرانس کارشناسان رشته‌های زیست‎شناسی، فیزیک، شیمی، هواشناسی، زمین‎شناسی، محیط‎‌‌ زیست و آلودگی دریا، همچنین حمل و نقل دریایی، تکثیر و پرورش آبزیان دریایی، علوم انسانی دریا، هیدروگرافی دریا، مدیریت و مهندسی سواحل و خلیج فارس و دیگر موضوعات وابسته با یکدیگر به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
شرقی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده شاهد برگزاری هرچه مناسب‌تر نخستین کنفرانس علوم دریایی و اقیانوسی به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی در خرمشهر باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید