افزایش تولید ماهی در آذربایجان غربی

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

افزایش تولید ماهی در آذربایجان غربی
مدیرکل شیلات آذربایجان غربی گفت: تولید ماهی در آذربایجان غربی امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که امیدوار هستیم روند صعودی موجود حفظ شود
خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد شیرولیلو ظهر امروز در جلسه ساماندهی و توسعه بازار آبزیان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: در سال جاری میزان تولید انواع ماهی به 15 هزار و 500 تن می‌رسد به طوری که 8 هزار و 200 تن آن قزل‌‌آلا است؛ بخش عظیمی از آن به صورت زنده در 20 نقطه ارومیه عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه 5 هزار تن از این محصولات در منابع آبی بومی استان تولید می‌شود، ادامه داد: در مناطق مختلف آذربایجان غربی ظرفیت زیادی برای تولید انواع جانوران آبزی وجود دارد که باید به قابلیت‌های نهفته در این خطه به شکل مطلوب توجه شده و در راستای بهره‌برداری از آنها اقدام شود.
شیرولیلو به وجود 35 مزرعه با ظرفیت تولید 1 هزار و 800 تن ماهی گرمابی اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم از طریق برنامه‌ریزی و بسترسازی‌هایی که صورت می‌گیرد حدود 2 هزار و 200 تن نیز به ظرفیت تولید ماهی استان افزوده شود که این میزان در سد دریاچه ارس و شهید قنبری ماکو تولید می‌شود.
مدیرکل شیلات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه در نقاط مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: عمده‌ فعالیت‌های شیلات استان در ارومیه، پلدشت و مهاباد است که باید در راستای ایجاد بازارچه در شهرستان‌های پلدشت و مهاباد نیز اقدام شود.
وی به اهمیت عرضه بهداشتی محصولات اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای عرضه بهداشتی، بهبود توزیع و تولید همچنین ایجاد بازارچه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منعقد شده است که باید برای عملیاتی کردن بندهای مختلف آن تلاش شود

دیدگاه خود را بیان کنید