بزرگترین مشتری ماهیان ایرانی كدام كشور است؟

چهار‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صادرات ۳۴ هزار تنی محصولات شیلاتی به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار در سال گذشته اظهار کرد: ۷۲ درصد صادرات محصولات شیلاتی از نظر ارزش ریالی به انواع ماهی اختصاص دارد که در ۹ ماهه امسال ۲۴ هزار تن به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار را شامل می‌شود
گلشاهی با بیان این‌که ۸۰ درصد ماهیان صادراتی شامل ماهی‌های پرورشی گرمابی، یال‌اسبی، ماهی جنوب و ماهی مرکب است افزود: در ۹ ماهه امسال ۳۰۰۰ تن انواع میگو به ارزش ۱۳.۷ میلیون دلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هفت درصد افزایش یافته است.

گلشاهی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۶۰۷ تن انواع میگو به ارزش ۱۲.۸ میلیون دلار صادر شد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۲۴ تن انواع کنسرو ماهی، لابستر و میگوی ارس، خوراک آبزیان، پودر ماهی و ماهیان زینتی تن به ارزش ۱.۱ میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: صادرات ماهی قزل‌آلای مولد و انواع میگوی مولد نیز نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد از نظر وزنی و ۱۷۹ درصد از نظر ارزشی افزایش یافته است.

وی درباره کشورهای متقاضی محصولات شیلاتی ایران عنوان کرد: کشورهای عراق، امارات، کویت، عربستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ویتنام، تایلند، چین، کره جنوبی، استرالیا، اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا متقاضی انواع آبزیان ایرانی هستند که در این میان عراق با ۲۱ هزار تن صادرات، بزرگترین بازار این محصولات را داشته و پس از آن امارات و تایلند در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان یادآورشد: در ۹ ماهه امسال حدود ۴۰۰ تن انواع میگو به کشورهای آمریکای شمالی صادر شده است

دیدگاه خود را بیان کنید