تیم‌های پزشکی به صیادان مصری و خانواده‌های آنان خدمات رایگان ارائه می‌دهند

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید


وزیر کشاورزی مصر از آغاز ارائه خدمات رایگان پزشکی در قالب تیم‌های پزشکی در استان‌های ساحلی این کشور خبر داد
خبرگزاری فارس در قاهره، صلاح الدین عبدالمومن وزیر کشاورزی مصر اظهارداشت: با هماهنگی بعمل آمده با اداره بهداشت، تیم های پزشکی در استانهای ساحلی حضور یافته و ماهیگیران و خانواده های آنان را تحت معاینات پزشکی رایگان قرار می دهند.
به گفته وی، پیش‌بینی می شود تیم های پزشکی حدود 14 هزار ماهیگیر و خانواده های آنان را تحت پوشش معاینه رایگان پزشکی قرار دهند.
عبدالمومن تصریح کرد: این اقدام در چارچوب توجه وزارت کشاورزی به ارائه خدمات پزشکی به کارکنان بخش شیلات و خانواده های آنان صورت می گیرد.
خالد الحسنی رئیس هیئت توسعه شیلات مصر نیز اظهارداشت: ارتقای سطح اجتماعی و بهداشتی ماهیگیران و خانواده های آنان یکی از اولویت های هیئت مزبور است زیرا تامین خدمات مورد نیاز برای نیروهای انسانی در کنار تحقیقات علمی، یکی از اصول ارتقای بخش شیلات به شمار می آید.
الحسنی لزوم تدوین قوانین جدیدی را برای نظارت بر واردات آن دسته از محصولات شیلات که در مصر تولید می شود خواستار شده و هدف از آن را حمایت از تولیدات داخلی دانسته و گفت: مصر از نظر تولید ماهی در رتبه هشتم جهان قرار دارد با این حال برخی تاجران مقادیر فراوانی ماهی را که در داخل تولید می شود، از چین وارد می کنند.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه ماهی های تولید داخل پاسخگوی نیازهای مردم است اما سالانه حدود 120 هزار تن ماهی از چین وارد می شود که این اقدام تولیدات داخلی را در معرض تهدید قرار می دهد

دیدگاه خود را بیان کنید