40 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در سد شهید کاظمی سقز رهاسازی شد

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
40 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در سد شهید کاظمی سقز رهاسازی شد

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 40 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی برای بازسازی ذخایرآبزی استان در سد شهید کاظمی سقز رهاسازی شد.

رحمان میرزایی روز دوشنبه افزود:این بچه ماهی ها از خانواده کپورماهیان با ترکیب چهار گونه فیتوفاگ، بیگهد ،آمورعلفخوار و کپور معمولی است که هرکدام از آنها بامیانگین وزن 60گرم هستند.
وی با بیان اینکه افزایش تولید در واحد سطح از دیگر اهداف رهاسازی این بچه ماهیان است افزود: میزان اعتبار صرف شده برای این طرح 720میلیون ریال بوده که ازمحل اعتبارات اقتصاد مقاومتی برای این فعالیت اختصاص داده شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه اعتبارات اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تولید آبزیان استان ایجاد کرده است افزود: صید و استحصال ماهی از منابع آبی استان سالانه به وسیله 6 تعاونی صیادی با 478 نفر صیاد انجام می شود.
میرزایی گفت: افزایش تخصیص اعتبارات اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات نقش مهمی در تثبیت شغل و تولید آبزیان داشته و ادامه این روند تضمینی در افزایش تولید گوشت ماهی در استان کردستان است.
وی گفت: استان کردستان از ظرفیت خوبی برای تولید ماهی برخورداراست تثبیت شغل و افزایش تولید با توجه به تقاضا در بازار با جذب اعتبار می تواند تحولی عظیم در اقتصاد استان ایجاد کند.
طبق پیش بینی سازمان جهادکشاورزی کردستان امسال پیش بینی تولید انواع شیلات کردستان 10 هزار تن است.
کردستان از استان های آبخیز کشور است و وجود سدهای متعدد و رودخانه های فصلی و دائمی محلی مناسب برای پرورش انواع ماهیان است.

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید