دومین همایش توسعه و پرورش ماهیان سردابی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

دومین همایش توسعه و پرورش ماهیان سردابی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود


دبیر کمیته اجرایی همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردآبی چهار محال و بختیاری از برگزاری دومین همایش توسعه و پرورش ماهیان سردابی در این استان برگزار می شود
خبرنگار مهر، فرشاد زمانی پیش از ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان چهار محال و بختیاری یکی از استان های مهم تولید ماهی در کشور است و از ظرفیت های خوبی برخوردار است.
وی تصریح کرد: این استان منابع آبی فراوانی دارد ویکی از استان های پیشرو در صنعت پرورش ماهیان سردآبی است که ماهی قزال آلا رنگین کمان مهم ترین گونه در آب های داخلی این استان بوده است.
وجود300مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری
زمانی ادامه داد: در حال حاضر این استان 300 مزرعه پرورش ماهی قزل آلا دارد که می تواند سالانه 18 هزار تن ماهی را تولید کند.
وی یادآور شد: برای بهروری بیشتر از این صنعت می توان راهکارهای عملی توسعه، جلب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال با توجه به پتانسیل های بالا این بخش، افزایش شناسایی راهکارهای تولید بهتر و بیشترو تبادل نظر در خصوص مسائل حاشیه این بخش مثل بازریابی و.. استفاده کرد.
زمانی اذعان داشت: این پتانسیل ها و اهدافی که وجود دارد باعث شده است که به این استان پیشنهاد برگزاری دومین همایش توسعه و پرورش ماهیان سردابی در این استان برگزار شود.

وی یادآور شد: این همایش در تاریخ های 10 و 11 اردیبهشت سال آینده در این استان برگزار خواهد شد که رئیس این همایش استاندار و دبیر همایش دکتر عباسعلی مطلبی رئیس موسسه تحقیقات شیلات کشور خواهند بود.
دبیر کمیته اجرایی همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردآبی چهار محال و بختیاری گفت: استانداری، موسسه تحقیقات شیلات، مرکز تحقیقات کشاورزی، مدیریت شیلات استان و همکاری تعدادی از دانشگاه هاو نهاد های دولتی و مردمی و تولید کنندگان ماهیان سردآبی در همایش حضور پیدا خواهند کرد.
زمانی اظهار داشت: راهکارهای علمی توسعه شیلات مخصوصا پرورش ماهیان سردآبی ، جلب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال با توجه به پتانسیل های بالای این بخش ، تاکید بر کیفیت محصول و تولید گوشت ماهی سالم برای مصرف کنندگان از مهم ترین اهداف این همایش است

دیدگاه خود را بیان کنید