صاردات ابزيان به 200 ميليون دلار مي رسد

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۵ بازدید

صاردات ابزيان به 200 ميليون دلار مي رسد
واحد مرکزی خبر :مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان پیش بینی کرد تا پایان سال 200 میلیون دلار درآمد ارزی از صادرات انواع آبزیان عاید کشور شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، ارسلان قاسمی اعلام کرد: تاکنون 80 درصد این پیش بینی تحقق یافته و160 میلیون دلار صادرات آبزیان گزارش شده است.
قاسمی، با بیان اینکه امسال انواع ماهیان تازه اعم از پرورشی و دریایی به کشورهای همسایه صادر شده است، خاطرنشان کرد:
بیشترین میزان به کشور عراق و سپس افغانستان صادر شده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان یادآور شد: همچنین در سال جاری مقدار قابل توجهی میگو به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس،مصر، لبنان و اتحادیه اروپا صادر شده است.
وی همچنین از صادرات انواع ماهیان غیر خوراکی از جمله ماهی مرکب و مار ماهی به کشورهای جنوب شرق آسیا خبر داد و اظهار داشت: ماهیان غیر خوراکی هر سال بخش بزرگی از صادرات آبزیان کشور را تشکیل می دهد.
قاسمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون چهار تن خاویار به کشورهای اروپایی صادر شده است، گفت: همچنین 30 کیلوگرم خاویار پرورشی به امارات صادر کرده ایم.
قاسمی گفت: پارسال در مجموع 160 میلیون دلار درآمد ارزی از صادرات آبزیان کسب شده بود.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تکثیر،پرورش و صادرات آبزیان افزود : افزایش صادرات در سال جاری ناشی از افزایش تولید در بخش میگوی پرورشی و ماهیان پروشی است.
وی در باره صادرات ماهی قزل آلا گفت: هنوز در دنیا فرهنگ استفاده از قزل آلای منجمد وجود ندارد و به همین دلیل صادرات این گونه از ماهی در مقایسه با سایر ماهیان پرورشی بسیار کمتر است.
قاسمی همچنین به کاهش میزان صادرات ماهیان دریایی اشاره کرد و گفت: ذخایر ماهیان در آبهای جنوبی و شمالی کشور روز به روز در حال کاهش است و سبب می شود میزان صادرات این گونه هر سال کمتر از سال قبل باشد

دیدگاه خود را بیان کنید