امسال40 بندر چند منظوره كوچک در جنوبي بهره برداري مي شود

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

امسال40 بندر چند منظوره كوچک در جنوبي بهره برداري مي شود
واحد مرکزی خبر:رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و با دستور رئیس جمهوری 60 بندر چند منظوره کوچک در سواحل جنوبی کشور در دست ساخت است ، گفت : قبل از پایان سال جاری 40 مورد از این بنادر کوچک و مردمی به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، سید عطاء اله صدر افزود : در بسیاری از نقاطی که حتی ممکن است بسیاری از دریانوردان و مسئولان هم از آن آگاهی نداشته باشند ، بنادر کوچک و مردمی در حال ساخت است که موجب بازگشت جمعیت و مردم به مناطق کمتر توسعه یافته شده است .
این مقام مسئول با بیان اینکه دو میلیارد دلار سرمایه سازمان بنادر و به همین میزان سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش‌های مختلف بندری در حال اجراست ، اضافه کرد: هر بندر کوچک مردمی حدود پنج میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد.
وی اضافه کرد :یکی از این 60 نقطه بندر خمیر است که با توجه به جمعیت آن باید تأثیر خوبی در منطقه داشته باشد.
صدر با اشاره به احداث بندرگاه چند منظوره بندر خمیر اضافه کرد: راه دسترسی به این بندر نیز باید دستور کار قرار بگیرد و البته 18 ماه که برای ساخت این بندر اضافه شده قرارداد با پیمانکار است و ما توقع داریم که مدت زمان ساخت این پروژه به حداکثر 10 ماه تا 1 سال کاهش یابد.
صدر به توسعه حمل‌ونقل مسافری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت مسافری را به 13 میلیون نفر رسانده ایم و سال گذشته نیز 10 میلیون و 200 هزار مسافر تردد دریایی داشته‌اند که این ظرفیت باید افزایش یابد.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه از منابع غنی آبزیان نیز باید استفاده کنیم ، تصریح کرد: شناورهایی از کشورهای دیگر به آب‌های ما می‌آیند و ماهیگیری می کنند و ذخایر ما را می‌برند و پیشرفت ما امر مستلزم تقویت و توسعه بخش شیلات است.
صدر به توسعه ناوگان و ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی به متقاضیان شناورهای مسافری و باری اشاره کرد و گفت: تسهیلات لازم برای خرید این شناورها با بهره صفر درصد و حتی بدون کارمزد بانکی ارائه می‌شود و متقاضیان می‌توانند با درخواست این تسهیلات را دریافت کنند

دیدگاه خود را بیان کنید