چهار محال و بختیاری رتبه اول پروش ماهی قزل آلا در کشور

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۸ بازدید


مدیر کل شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری گفت: چهار محال و بختیاری رتبه اول در پرورش ماهی قزل آلا در آب های شیرین چهار محال و بختیاری را دارد
خبرنگار مهر، اسماعیل پیر علی پیش از ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به اینکه آبزی پروری یکی از شاخص های تولید شیلات و آبزیان است و 20 درصد پروتئین دنیا را داراست، افراد در این استان به پرورش ماهی روی آورده اند.
وی تصریح کرد: مصرف ماهیان در جهان 17.2کیلوگرم و در ایران 9 کیلوگرم رسیده است که در کشور ما شتاب چند برابری داشته است.
پیرعلی ادامه داد: کاهش ذخایر آبزیان، توسعه صنعت در دریاها و مشکلات زیست محیطی در سطح دنیا از جمله مواردی است که از سال دو هزار به بعد افول پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه سالانه 150 میلیون تن تولید آبزیان در دنیا وجود دارد، بیان داشت: 42 درصد از 150 میلیون تن تولید آبزیان، آبزی پروری است.
پیرعلی یادآور شد: ایران در پرورش ماهی قزل در آب های شیرین رتبه دوم را داراست و چهار محال و بختیاری رتبه اول در پرورش ماهی قزال آلا در آب های شیرین را دارد.
مدیر کل شیلات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان رتبه اول در پرورش ماهی را دارد، اذعان داشت: این موضوع باعث می شود اهمیت تولید در این استان بالارود.
پیر علی افزود: پایان سال گذشته در کشور 106 هزار تن تولید ماهی در آب های شیرین بوده است که از این میزان 16 هزار تن سهم این استان قرار گرفته بود.
15.5 درصد تولید ماهی در کل کشور را چهار محال و بختیاری تولید می کند
وی تاکید کرد: 15.5 درصد تولید ماهی در کل کشور را چهار محال و بختیاری دارا است که در 300 مزرعه منفرد و مجتمع و به صورت قفس و سیستم مدار بسته بوده است.
پیرعلی تصریح کرد: با تولید 15 و نیم درصد ماهی در این استان چهار هزار نفر اشتغال و بالای 60 میلیارد تومان تولید سرمایه برای استان بوده است

دیدگاه خود را بیان کنید